מתנות לעובדים – על חדשנות ומגמות בשוק

יש לא מעט סיבות ואירועים בגינן חשוב להעניק מתנות לעובדים ובין היתר: חגים, ימי הולדת, אירועים משפחתיים, מתנות לאות הערכה על ביצועים או הישגים ועוד..
כיום, כבר כל בעל עסק, מכל ענף ובכל סדר גודל, מבין בצורה מעמיקה את החשיבות של הענקת מתנות.
אבל זה לא מספיק להביא מתנות, קיימת חשיבות גבוהה גם לבחור אותן בתבונה ולוודא שהן ישמשו, ירגשו וישמחו את המקבלים.

התאמת המתנות לזמנים
הטרנדים והחידושים לא פוסחים גם על עולם המתנות לעובדים. כך יוצא שכל מעסיק אשר יחפש מתנות לעובדים עתיד לגלות מגוון רחב של חידושים, טרנדים ומתנות אשר נחשבות לפופולאריות עבור אותה התקופה ועבור אותה המטרה.
כאמור, שמירה על עדכניות ועיון מעמיק בקטלוגים האחרונים המציעים מתנות לעובדים, יכולים להוות כדרך להכיר בצורה מעמיקה את האפשרויות ולבחור באופציה הנכונה.

זכות הבחירה
בניגוד למה שהיה בעבר, כיום יותר ויותר מעסיקים בוחרים שלא להעניק מתנה קולקטיבית אחת לכלל העובדים. מה שהם עושים במקום, זה פשוט לאפשר לעובדים ליהנות מזכות הבחירה – וזאת, באמצעות הפקת רשימה אשר כוללת מספר מתנות אופציונאליות לבחירה.
העובדים מקבלים את הרשימה ויכולים לסמן מהי המתנה המועדפת עליהם מתוכה – וכאן חשוב להדגיש שגם רשימה קצרה הכוללת 3 אפשרויות יכולה להשיג את המטרה.
אופציית הבחירה מהווה כערך מוסף למתנה – מכיוון שהיא מאפשרת לעובדים להרגיש שהמעסיק רואה אותם ואת ההעדפות שלהם ומתחשב בהן.

בחירת המתנה המתאימה
גם אם התקבלה ההחלטה להעניק מתנה קולקטיבית וגם אם ההחלטה היא דווקא לאפשר לעובדים את זכות הבחירה, חשוב להקפיד ולבחור בתבונה כל אחת מהאפשרויות אשר יוצעו להם.
השאיפה אמורה להיות בחירה במתנות אשר מחד משקפות את ערכי המותג ונאמנים לו ומאידך מתחשבות בעובדים, בצרכים, בדרישות ובאורח החיים שלהם.
אלו יכולים להיות מוצרים חשמליים חדשניים (אשר יכולים לקצר תהליכים ולהקל על החיים), מוצרי פנאי (שבכוחם לגרום לעובדים לייצר לעצמם עוד חוויות ורגעים של הנאה), גאדג'טים מיוחדים ומקוריים, מתנות מפנקות וכיפיות כמו: ערכות ספא, נשנושים ועוד.. ורשימת האפשרויות עוד ארוכה ומגוונת.
בכל מקרה אין כל ספק כי חשיפה למספר רב של אפשרויות יכולה להתוות את הדרך לעבר הבחירה האופטימאלית.

קצת נתונים
אם ניכנס רגע למגמות הקשורות למתנות לעובדים, אז לפי נתונים, ניתן לומר שעם השנים המתנות שמוענקות לעובדים נהיות יותר יקרות ואיכותיות.
דבר זה נכון לא רק לגבי חברות סטארט אפ אלא לגבי חברות ועסקים מכל הסוגים.
הסיבה לכך טמונה בעובדה שהעסק מבקש לשמור על העובדים שלו ולהימנע מתדמית של "קמצנות" או "חוסר השקעה בעובדים".
כמובן, שיש מתנות שהן יקרות יותר כמו מתנות של החגים המרכזיים כמו ראש השנה ופסח ומתנות שהן יותר צנועות – יחד עם זאת, ישנה עליה מתמדת בערכן של המתנות הנבחרות.
גם תדירות חלוקת המתנות עולה – כאשר, אם ניקח לדוגמא את החגים, במידה ובעבר עובדים רבים קיבלו מתנות רק בראש השנה או בפסח. כיום עובדים רבים מקבלים גם מתנות בחגים אחרים כמו: ערכת פירות יבשים בטו בשבט, משלוח מנות מושקע בפורים, ערכת מנגל ביום העצמאות והרשימה עוד ארוכה..
נתון נוסף מראה על עלייה במתן המתנות הפיזיות על פני התלושים (כאשר, יש חברות המשלבות בין מתנה פיזית לבין שובר דיגיטלי על מנת להעלות את ערך המתנה).
כאמור, גם הנושא של חופש הבחירה מוטמע בתקופה האחרונה על ידי חברות רבות – אשר מבקשות בכך להוסיף ערך מוסף למתנה אותה הם בוחרים להעניק.

יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא
בדומה לכל תחום אחר בחיים, גם כאשר זה נוגע לנושא בחירת מתנות לעובדים, יצירתיות ויכולת לחשוב מחוץ לקופסא הינם בעלי ערך.
לכן, גם בעת בחירת מתנות ההמלצה היא לא למהר וללכת על ה"מובן מאליו" אלא לנסות וחשוב מחוץ לקופסא ולמצוא רעיונות למתנות, שמצד אחד הן מקוריות ויצירתיות (ולא כאלו שכבר הוענקו לעובדים בשנים קודמות) ומצד שני הן גם שימושיות ופרקטיות.
במקרים רבים, מספיק להתעמק בקטלוגים של מתנות בכדי להגיע לרעיונות שכאלו. כמובן, שבחירה מושכלת ונבונה של אותה החברה אשר תסתפק את המתנות, תאפשר ליהנות גם משירותים כמו: ייעוץ מקצועי וסיוע במציאת רעיונות מקוריים, אשר יענו על הדרישות, הצרכים והתקציב

Scroll to Top
דילוג לתוכן