software development, developer, programming-6523979.jpg

מפתח תוכנה

התפקיד "מפתח תוכנה" כבר אינו זר כמעט לאף אוזן ישראלית, בכל זאת אנחנו מעצמת הייטק מהגדולות בעולם. אנשים רבים מעוניינים להשתלב בעולם ההייטק והמחשבים בכל צורה שהיא, מה שמגדיל את מספר האנשים המתעניינים בתחום, ספציפית בלימודי תכנות או הנדסת תוכנה. עם זאת, אנשים רבים לא באמת יודעים מה המקצוע הזה אומר, מה מפתחי תוכנה באמת עושים ולמה כל העבודה הזו טובה בכלל? על מנת לעשות לכם קצת סדר בראש, הכנו לכם מאמר קצת שיסכם לכם את הדברים שחשוב לדעת על עולם פיתוח התוכנה. 

אז מה זה בכלל פיתוח תוכנה?

פיתוח תוכנה הוא למעשה שם כולל ליצירת תוכנה לכל צורך שהוא. לרוב התוכנה מגיעה על מנת לענות על צורך שיווקי שהוא, כדוגמת חנויות דיגיטליות, או על צורך של קהל משתמשים, כדוגמת רשתות חברתיות. כל תוכנה מורכבת ממספר רב מאוד של שורות קוד שצריכות לעבוד יחד ולהביא לתוצאה הרצויה. תהליך של פיתוח תוכנה מסוימת יכול לקחת זמן רב, בהתאם לגודל הפרויקט ולתוצר הסופית שאתם רוצים לקבל, והוא לרוב מורכב ממספר שלבי עבודה. את לב ליבה של העבודה, כתיבת הקוד עצמו, מבצע איש מקצוע מוסמך – מפתח התוכנה. 

מה כוללת עבודתו של מפתח תוכנות?

מפתח תוכנות הוא האדם שאמון על המשימה, להעביר את הדברים הרצויים מהמחשבה אל המחשב. ישנן כמה שיטות פופולאריות ושפות קוד שונות המשמשות את מפתח התוכנה בעבודתו, ועליו לדעת לבחור ביניהן בהתאם לפרויקט עליו הוא עובד. במהלך עבודתו, על המפתח לכתוב, לארגן ולסדר את הקוד והפקודות שהמחשב מקבל על מנת שהאתר או החנות האינטרנטית שהוא מקים יעבדו בצורה החלקה ביותר. 

מה ההבדל בין מפתח תוכנה ל- full stack developer?

full stack developer הם למעשה סוג של מפתחי תוכנה המתמחה הן בפיתוח פרונט אנד והן בפיתוח בק אנד. פיתוח הפרונט אנד מתמקד יותר בפיתוח של צד הלקוח, פיתוח יותר ויזואלי, של אתרים, אפליקציות ועוד. לעומת זאת, פיתוח הבק אנד עוסק יותר בשרת, פיתוח כמעט ולא ויזואלי, הכולל עבודה עם הרבה אלגוריתמים וניהול הלוגיקה מאחורי המערכת. מפתחי הפול סטאק הם שחקנים חדשים יחסית בעולם פיתוח התוכנה שהחלו להוות חלק נרחב ממנו רק בשנים האחרונות.  

Scroll to Top
דילוג לתוכן