צינורות מתחברים על ידי אינסטלטור

תיקון צנרת ביוב ללא הרס

תיקון צנרת ביוב ללא הרס מתייחס למכלול של טכניקות המשמשות לתיקון קווי ביוב ללא צורך בחפירה נרחבת והרס של תשתיות קיימות. טכניקות אלו כוללות טכנולוגיות ללא הרס המאפשרות לבצע תיקונים במערכת הביוב מתוך הצינורות.

קיימות מספר שיטות תיקון צנרת ביוב ללא הרס זמינות, הכוללות "ריפוד" הצנרת באמצעות פאצ' שהוא טלאי, התזה של חומר אפוקסי או ליינר/שרוול ייעודי המייצר אטימה לאזורים הדרושים בצנרת. ריפוד צנרת כרוך בהכנסת סיב אופטי עם מצלמה או רובוט לקו הביוב הקיים כדי לזהות את מקור הבעיה. לאחר מכן מתבצע תהליך של איטום הסדקים או הנזילות בצינור.

לשיטות תיקון צנרת ביוב ללא הרס יש מספר יתרונות על פני טכניקות חפירה ותיקון מוכרות וותיקות. הן פחות פולשניות ומפריעות לאיכות החיים, דורשים חפירה מינימלית וממזערים את ההשפעה על התשתיות בסביבה. המחיר של התיקון ללא הרס הוא מאוד גבוה בהשוואה לשיטות האלטרנטיביות ולכן יש לקחת בחשבון את כל הפרמטרים כשבוחרים לתקן את הצנרת הקיימת שלכם.

מהו תיקון צנרת ביוב ללא הרס?

תיקון צנרת ביוב ללא הרס הוא טכניקה המשמשת לתיקון צנרת ביוב שבורה או פגומה ללא צורך בחפירה. מדובר בשימוש בטכנולוגיה וציוד מתקדמים כדי לזהות את מיקום הנזק ולאחר מכן לתקן אותו מפנים הצינור. המשמעות היא שאין צורך לחפור את השטח שמסביב. תהליך זה מפחית את הבלגן שתיקון אלטרנטיבי מיצר ומקצר את זמן העבודה.

 

איך עובד תיקון צנרת ביוב ללא הרס?

השלב הראשון בתיקון צנרת ביוב הוא ביצוע זיהוי מקור הבעיה באמצעות מצלמת וידאו. זה נעשה באמצעות מצלמה קטנה שמוכנסת לצינור. המצלמה מחוברת למוניטור המאפשרת לטכנאי לראות את פנים הצינור ולזהות כל נזק או סתימה.

לאחר זיהוי הנזק, השלב הבא הוא ניקוי הצינור. זה נעשה באמצעות סילון מים בלחץ גבוה שמסיר כל פסולת או הצטברות בתוך הצינור. תהליך הניקוי מבטיח שהאזור הפגוע נקי מכל חסימה, ומאפשר לבצע את התיקון ביעילות.

התיקון מתבצע באחת מ3 טכניקות בהתאם להיקף וסוג הנזק:

  1. פאצ'- טלאי: הוא מיועד לתיקון חור גדול בצנרת בגודל של 60-100 ס"מ. בשיטה הזו מחדירים בעצם סוג של בלון אל תוך הצנרת הקיימת, כשהחלק החיצוני של הבלון עטוף בטלאי. הטלאי ספוג בחומר איטום העשוי מסיבי זכוכית ודבק מיוחד. הבלון מנופח אל תוך הצנרת הקיימת, במיקום המדויק של החור. כך הוא מדביק את הטלאי אל דפנות הצינור וסוגר את החור.
  2. ליינר- שירוול: הטכניקה הזו מתאימה לשימוש על הרבה חורים יחד בצנרת. כאן משתמשים בעצם בשרוול המכיל חומר פולימרי. בשיטה הזו, מחדירים את הליינר אל תוך הצנרת ובאופן הזה הוא נדבק אל דפנות הצינור לכל אורכו. כך מייצרים מצב שבו המים עוברים בתוך הצינור הפנימי החדש במקום בתוך הצינור הפגום החיצוני.
  3. התזה אפוקסית: במצב שבו אין אפשרותלהשתמש בליינר או פאצ' בגלל גישה בעייית או זווית קשה של הצנרת, ניתן להשתמש בטכניקה של התזה אפוקסית. שאוטם חורים בצנרת בהתזה של חומר אפוקסי ומתאימה לסגירה של חור גדול.

מהם היתרונות של תיקון צנרת ביוב ללא הריסה?

תיקון צנרת ביוב ללא הרס מציע מספר יתרונות על פני שיטות אלטרנטיביות מקובלות:

חסכוני בזמן: ניתן להשלים תיקון צנרת ביוב הרבה יותר מהר משיטות חפירה אלטרנטיביות. המשמעות היא שעסקים ובעלי בתים יכולים לתקן את צנרת הביוב שלהם ולהמשיך כרגיל בחייהם תוך פרק זמן קצר.

ידידותית לסביבה: הרבה פחות מזיק לסביבה משיטות חפירה אלטרנטיביות. אין צורך לחפור שטחי אדמה גדולים, שעלולים לשבש מערכות אקולוגיות.

עמיד לאורך זמן: יוצר צינור חדש וחסר פגעים חזק ועמיד. המשמעות היא שפחות סביר שהוא יזדקק לתיקונים בעתיד, יחסוך כסף לבעלי בתים ולעסקים בטווח הארוך.

לסיכום, תיקון צנרת ביוב ללא הרס הוא פתרון מודרני לבעיות צנרת ביוב המציע יתרונות רבים על פני שיטות חפירה אלטרנטיביות. עם העלות-תועלת, יעילות הזמן והגישה הידידותית לסביבה, הוא הופך לבחירה המועדפת על עסקים ובעלי בתים כאחד. לכן, אם יש לכם בעיה עם צנרת הביוב שלכם, חשבו על תיקון צנרת ביוב ללא הרס כאפשרות טובה במידה והיא מתאפשרת.

Scroll to Top
דילוג לתוכן