מתנות ללקוחות, מתנות פרסומיות ומתנות ממותגות

כל בעל עסק וחברה, יבקש לפעול על מנת לשמר לקוחות קיימים, לוודא שהם יהיו שבעי רצון ויחזרו אל בית העסק, בכל פעם שיעלה אצלם הצורך בשירות או במוצרים אותם הוא מספק.
אין כל ספק כי מתנות ממותגות ללקוחות מהוות כיום את אחת מהדרכים האפקטיביות, אשר בכוחן להבטיח יצירת לויאליות ונאמנות מצד הלקוחות לאותו בית עסק ובנוסף, גם למשוך לקוחות חדשים.
יחד עם זאת, יש לזכור כי לא כל מתנה יכולה להשיג את המטרה – כידוע, בתקופה בה התחרות בין בתי עסק מכל סוג ובכל ענף, היא כה גדולה, התחרות הזאת באה לידי ביטוי גם בסוג המתנות, טיבן ואיכותן.

דגשים חשובים בבחירת מתנות ללקוחות
בעת בחירת מתנות ממותגות ללקוחות קיימת חשיבות לקחת בחשבון מספר פרמטרים ובין היתר:

  • מטרות ויעדים – יש לקבוע מטרות ולהגיע להבנה האם השאיפה היא להגביר את המודעות למותג? להראות הערכה ללקוחות קיימים? למשוך לקוחות חדשים או אולי לקדם מוצר או שירות ספציפיים? הגדרת המטרות תאפשר להגיע מוכנים יותר לשלבים הבאים.

  • קהלי היעד – כל עסק פונה לקהלי יעד מסוימים עם מאפיינים פרטניים. כחלק מכך, בטרם בחירת המתנה, יש להגדיר בצורה מסודרת את קהלי היעד הספציפיים אשר עתידים לקבל את המתנות – יש לקחת בחשבון נתונים דמוגרפיים, ההעדפות ותחומי עניין. בהתבסס על אותה ההגדרה, ניתן לבחור במתנות מתאימות ושימושיות בעבורם.

  • תדמית המותג – מהי תדמית המותג אותה אתם רוצים לשדר? אלו מתנות יכולות להתאים  לתדמית המותג, לערכיו ולמיצוב? הבנת הנושא הזה, תאפשר לכם לבחור הן במוצרים מתאימים והן במיתוג מתאים.

  • מועד חלוקת המתנה – במידה ומדובר במתנות אשר אמורות להיות מחולקות במועדים מסוימים לדוגמא, קיץ, חורף, חג הפסח וכיוצא בזה.. ניתן להתאים את סוג המתנה והפונקציונאליות שלה לתקופה. אם מדובר במתנות אשר אמורות להיות מחולקות כחלק מאירועים ספציפיים כמו לדוגמא: כנסים או אירועים מיוחדים, חשוב להתאים את המתנות לקונספט של האירוע ולמסר אותו מבקשים להעביר.

  • איכות המתנות – יש לוודא שמתנות הנבחרות יתאפיינו באיכות גבוהה, מה שיבטיח יצירת רושם חיובי והשפעה חיובית על המותג. יש לשים דגש על פרמטרים כמו: עמידות, על רמת גימור ולזכור – שדבר זה יכול להשפיע על הדרך בה ייתפסו המוצרים או השירותים של העסק.

מתנות פרסומיות – אפשרויות ורעיונות
מתנות פרסומיות יכולות להוות חלק מקמפיינים שיווקיים, להיות מחולקות באירועים שונים או בתור תמריצים ללקוחות קיימים או פוטנציאליים.
לאחר הגדרה מעמיקה של הצרכים, המטרות והציפיות מהמתנות, זה בדיוק הזמן להגיע לשלב הבחירה.
 
להלן חלק מהסוגים הנפוצים של מתנות פרסומיות/ ממותגות שכדאי להכיר:

  • פרטי לבוש ממותגים – חולצות, כובעים, או ז'קטים עם לוגו ומיתוג של העסק, מהווים כמתנות קידום פופולאריות, אשר בכוחן להבטיח חשיפה גבוהה לשם המותג.

  • מוצרי כתיבה – עטים או עפרונות איכותיים עם הלוגו או המסר של העסק מהווים כמתנות קידום מכירות שימושיות ונגישות, אשר יכולות להתאים לכולם.

  • כלי שתייה ואוכל – ספלים, בקבוקי מים, קופסאות אוכל, כוסות טרמיות או כוסות לנסיעות עם הלוגו יכולים להוות כפריטי קידום מכירות יעילים, מכיוון שהם נמצאים בשימוש קבוע ומציעים שטח נרחב למיתוג.

  • גאדג'טים – כונני USB, אוניות אלחוטיות או מעמידים לטלפונים חכמים עם הלוגו, יכולות להוות כמתנות פרסומיות רבות ערך במיוחד לקהלים צעירים או לכאלו עם הבנה טכנולוגית.

  • ציוד משרדי – פריטים כמו מחברות, פתקיות, או מחשבונים עם הלוגו או המיתוג של העסק יכולים להיות פרקטיים ולאפשר חשיפה למותג במקום העבודה.

  • תיקים – תיקי יד או תיקי גב מהווים כפריטי קידום מכירות שימושיים ורב-תכליתיים המספקים מקום רב ללוגו ויכולים להתאים ולשמש מגוון רחב של קהלי יעד.

הצבת מטרות וקבלת החלטות
ההמלצה היא להגדיר ולהכין מבעוד מועד רשימה מסודרת של מתנות ממותגות לעובדים. ברשימה ניתן לקבוע באלו מתנו מדובר, מתי ולמי להעניק אותן: בחגים, בכנסים, מתן מתנות ללקוחות שחתמו על עסקאות מהחל גובה מסוים, מתנות ללקוחות וותיקים וחוזרים ועוד. כשיש רשימה מסודרת הרבה יותר קל לבצע את הצעדים הנדרשים. לסיכום, בתור בעליו של עסק אשר מבקש ליהנות ממוניטין איכותי, אם החלטתם להעניק מתנות ללקוחות, אתם תבקשו כמובן, לוודא שמדובר במוצרים איכותיים וממותגים. מוצרים שימושיים אשר בכוחם לשרת את הלקוחות לתקופות זמן ארוכות כאשר, בכל פעם שהם ישתמשו בהם הם יזכרו בבית העסק שלכם.

Scroll to Top
דילוג לתוכן