עוגיות-ותה-בטקס-תה-אחרי-הצהריים-בלונדון

אטרקציה קלאסית: תה של אחר הצהריים (אפטרנון טי) בריטי

אם אתם רוצים לטעום תרתי משמע את התרבות הבריטית, כדאי שתצטרפו לאחד מטקסי התה של אחר הצהריים בלונדון.

אולי יותר מכל מקום אחר, לונדון היא שם נרדף לאפטרנון טי. אם זה הביקור הראשון שלכם בעיר ואתם חייבים לסמן V על הקלאסיקות הלונדוניות הטיפוסיות (ראו ערך לונדון איי וטאוור ברידג') אז אל תפספסו טקס שכזה. למעשה, אין כמעט אף מקום אירוח בלונדון היום שלא מאפשר לאורחיו את החוויה המסורתית הזו.

עוגיות-ותה-בטקס-תה-אחרי-הצהריים-בלונדון

טקס התה של אחרי הצהריים מתקיים במאות מקומות בבירה האנגלית, החל ממלונות 5 כוכבים יוקרתיים כמו הריץ או הוטל קפה רויאל ועד למסעדות ובתי קפה המציעים ארוחות אפטרנון טי עם קונספט מיוחד, לדוגמה סקטצ' או אפטרנון טי סטייל עליסה בארץ הפלאות או הכובען המטורף ואפילו עם תפאורה של הארי פוטר והקוסם מארץ עוץ.

מה זה טקס תה של אחר צהריים? טוב ששאלתם:

מה זה בכלל טקס תה של אחה"צ ומה בעצם עושים בו?

אף על פי שהאנגלים החלו לשתות את התה שלהם כבר במאה ה-17, המסורת של "תה אחר הצהריים" התפתחה כ-200 שנה לאחר מכן. אגדה מקומית טוענת שאישה הולנדית בשם אנה שגרה באיזור בדפורד היתה רעבה בסביבות השעה 16:00 כי ארוחת הצהריים שלה היתה מוקדמת וארוחת הערב הוגשה מאוחר. אז היא ארגנה לעצמה תה וכריכים (שהומצאו כמאה שנים לפני כן) ועד מהרה זה הפך למסיבת תה קטנה אליה הוזמנו חברותיה. 

המנהג הנחמד הזה החל לזלוג לעוד משפחות באיזור ובתחילה אלה היו באמת מפגשים ביתיים פרטיים אבל כשהמלכה ויקטוריה החלה ליזום טקסים כאלה, זה הפך לאירוע בקנה מידה גדול יותר ולמסורת פופולרית. כבר בשנות השמונים של המאה העשרים אפשר לומר שהמנהג הזה תפס בכל רחבי אנגליה ובאירועים הללו כבר לא הוגשו רק כריכים ותה אלא מיטב הקינוחים והמעדנים של המטבח המקומי.

בלונדון מגוון מקומות בהם עורכים טקסי תה

בחלק מהמקומות תוכלו להתענג על פינוקים טעימים, ליהנות ממבחר קנקני תה אורגני ולאכול כריכים מסוגננים, מאפים בעבודת יד וסקונס חמאתי מסורתי.

לא רק תה מגישים בטקס הזה אלא גם משקאות אלכוהוליים מעניינים, פרוסקו, שמפנייה וכדומה. לרוב, הפעילות נמשכת כשעה והיא בכיף יכולה להוות אתנחתא בין סיור אחד למשנהו. ההזמנה נעשית דרך אפליקציה סלולרית, כך שאתם מקבלים אישור מיידי לאפטרנון טי ויכולים לבטל עד יום לפני ללא דמי ביטול.

כרטיסים לטקס האפטר נון טי הקרוב למלון שלכם ניתן להזמין כאן בקלות.

Scroll to Top
דילוג לתוכן