סימטאות בוגוטה קולומיבה

ההרפתקה המטלטלת שקרתה לי בקולומביה ואיך נחלצתי ממנה ברגע האחרון

היה זה לילה אפל וחשוך במיוחד כשהמטוס שלי נחת בשדה התעופה הבינלאומי אל דוראדו בבוגוטה. הטיסה הארוכה והמייגעת מריו דה ז'ניירו גבתה ממני מחיר כבד וכל מה שרציתי היה סוף סוף להגיע למלון ולישון כמה שעות טובות לפני שאמשיך במסע ההרפתקני שלי אחרי הצבא בדרום אמריקה.

אבל הגורל, ככל הנראה, תכנן לי ערב שונה לחלוטין. כששלפתי את הטלפון שלי כדי לבדוק את הפרטים של המלון בו אני עומד לישון הערב, גיליתי לתדהמתי הרבה שאין לי אינטרנט! חבילת הגלישה הישראלית שלי כנראה אזלה כנראה בדיוק כשהעברתי את הזמן עם נטפליקס בהמתנה לטיסה לבוגוטה.

ניסיתי שוב ושוב להתחבר לרשת אבל לשווא. מצאתי את עצמי עומד לבדי בלב שדה תעופה זר לחלוטין, ללא יכולת להתקשר לאף אחד, לנווט למלון או אפילו להזמין מונית. תחושת הבדידות והייאוש היתה פשוט מתסכלת.

חיפשתי נואשות פתרון כלשהו למצב. ניגשתי לדוכנים בתקווה למצוא מקום שמוכר כרטיסי SIM מקומיים אבל כולם כבר היו סגורים בשעה המאוחרת הזו. שקלתי כבר ברצינות לנסות לישון על אחד מספסלי המתכת הקשים והקרירים בנמל התעופה ולהמתין עד הבוקר.

ואז, בדיוק כשכל התקווה נמוגה לה, פגשתי את המלאך שלי לאותו הערב. בחורה קולומביאנית צעירה ונמרצת ששמעה אותי מדבר באנגלית עם מבטא נורא, ניגשה אליי ושאלה אם הכל בסדר. סיפרתי לה בקצרה על מצוקתי והיא מיד האירה את פניה ואמרה שיש לה פתרון מצוין.

היא הסבירה לי שיש אפליקציה בשם Airalo שמאפשרת לקנות חבילת אינטרנט מקומית בכל מקום בעולם תוך שימוש בטכנולוגיית eSIM . eSIM הוא שבב וירטואלי שמייתר את הצורך לקנות כרטיס סים מקומי או להתמודד עם ספקי תקשורת שונים. פשוט קונים חבילה מהאפליקציה ומקבלים קוד QR. סורקים אותו ומפעילים באופן מיידי את חבילת הגלישה. (אגב, האיסים של אירלו קיים ביותר מ-200 מדינות ואזורים!).

תוכלו להרוויח זיכוי של 3$ ב-Airalo אם תשתמשו בקוד SHAULI6958 בעת ההרשמה.

זה היה נראה לי כל כך לא אמין אבל לא היה לי מה להפסיד. מיהרתי להוריד את האפליקציה, רכשתי חבילת גלישה שבועית וסרקתי את קוד ה-QR להתקנה. תוך 45 שניות בדיוק כבר היה לי אינטרנט אמין ומהיר בקולומביה, ללא צורך בהתקנת כרטיס סים פיזי! לא יאומן כי יסופר!

יכולתי סוף סוף להיכנס למייל שלי, למצוא את הוואוצ'ר עם שם המלון בבוקינג, הכתובת ומספר ההזמנה ולהזמין רכב דרך אובר שהביא אותי היישר לחדר. אגב, אובר לא חוקי בשדה התעופה ולכן הייתי צריך לצאת ממנו החוצה אבל מה זה כמה דקות הליכה לעומת לילה על ספסל בשדה? תחושת ההקלה והשמחה שמילאה אותי הייתה עצומה. זה לא יאומן אבל אשכרה הרגשתי כאילו נולדתי מחדש.

Booking.com

אותו ערב מטלטל לימד אותי לקח חשוב: כשיוצאים לטיול בחו"ל, חובה לוודא שיש גישה לאינטרנט המקומי. ההסתמכות על חבילת הגלישה הישראלית בלבד היא מתכון בדוק לאסון. אפליקציות כמו Airalo למשל הן פשוט חיוניות למי שרוצה לטייל בראש שקט. בדיעבד ואחרי שחקרתי את האפליקציה לעומק מסתבר שיש להם חבילות שמיועדות לתרמילאים כמוני, כאלה שמכסות איזורים שלמים ולא רק מדינות ספציפיות.

אז כן, אותו לילה בקולומביה כמעט והפך מסיוט בלהות להצלחה גדולה, הודות לעזרתה האדיבה של אותה בחורה שחילצה אותי מהתסבוכת.

הפנמתי שעל אף הקשיים, תמיד אפשר למצוא פתרונות אם רק שומרים על אופטימיות ופתיחות. חוויה זו תלווה אותי לעד כתמרור אזהרה במדינות הבאות שלי בדרום אמריקה אבל גם כזיכרון עם אדם טוב לב שלא היסס לעזור לי ברגע האמת.

רוצים לשמוע קטע? אני ואניטה בילינו כשבועיים יחד בקולומביה, היא הכירה לי את המדינה לעומק ואת חבריה. מה שהפך את כל הטיול שלי במדינה למסע מרתק וכזה שלא אשכח עוד שנים רבות אני מאמין 🙂

Scroll to Top
דילוג לתוכן