stomach pain, pains, appendicitis-2821941.jpg

תזונה מומלצת לגסטריטיס

לעיתים, עם בוא השנים, ואפילו כשאנו צעירים מתפתחת אצלנו אי נוחות בבטן. במקרים רבים ניתן לפתור את הבעיה באמצעות איזון באכילה, בתזונה שלנו ובאורח החיים שלנו. לאורך השנים הרבה פעמים אומרים לנו שעלינו לשמור על תזונה נכונה ומומלצת, כזאת שתעניק לגוף שלנו בדיוק את מה שהוא זקוק לו והבעיה היא שלרוב, זה לגמרי נכון. כנראה שלא סתם מציקים לנו בנוגע להרגלי אכילה. יש הרבה מה להבין ולדעת על הקיבה שלנו, בייחוד על המאכלים שאנחנו מכניסים לתוך הגוף.  

אבל למרות הכל לעיתים הכאבים מחייבים טיפול רפואי, למשל כאשר אתם מאובחנים כסובלים מגסטריטיס.

אז מה זה בכלל גסטריטיס?

גסטריטיס נחשבת לאחת ממחלות הקיבה השכיחות שקיימות היום. זהו מצב שבו רירית הקיבה מפתחת דלקת שמגיעה בכל מני דרגות והיקפים שונים. לרוב אדם החולה בגסטריטיס יחוש כאבי חזקים בבטן העליונה, תחושת שריפה, ואפילו יחוש בחילות. יש לא מעט גורמים למחלה הזו ביניהם הוא החיידק המוכר הליקובקטור, אבל זה לא רק הוא. ישנם מצבים נוספים אשר יכולים לגרום לדלקות בקיבה.  

אז כפי שציינו, לאוכל שאנו אוכלים יש חשיבות עליונה וזאת משפיעה ישירות על הקיבה שלנו – לכן ובייחוד אם אנו סובלים מדלקת בקיבה או מגסטריטיס עלינו לשים לב טוב טוב למה אנו מכינים לפה, מה כדאי, מה מותר, מה לחלוטין אסור, ובאילו מינונים. שימו לב – זה לא רק מה אתם אוכלים, ישנה חשיבות לכל המסביב.

תזונה נכונה לדלקות בקיבה קודם כל תתחיל בתחקור המטופל כדי להבין האם ישנם עוד מחלות רקע, האם יש אתגרים נוספים הקשורים לתזונה שיש לשים עליהם דגש ועוד… כלומר, צריך להכיר לעומק את המשתנים כדי להתאים תוכנית תזונה המתאימה למטופל. 

תוכנית מקיפה תבדוק האם אתם לוקחים תרופות ואיזה, האם אתם בסטרס, אילו הרגלי חיים מזיקים אימצתם לאורך השנים ועוד… גם אלו יכולים להשפיע רבות על מקור הדלקת ואף לעזור בריפוי שלה. כדי להגיע לתוצאות טובות וראויות ולהגיע להחלמה – יש קודם כל להכניס הכרה לחיים שלנו, להרגלים שלנו.

אז מה אוכלים?

חשוב להכניס לתפריט מזונות שקלים לעיכול, שלא מעודדים דלקות ואף עוזרים בפירוקים וספיגות בקיבה. כל דבר שאנו מכניסים לפה בסופו של דבר משפיע על הקיבה שלנו, על אחוז החמיצות, על הגירויים ואפילו על רמת הדלקות – לכן יש צורך לעודד החלמה ולא לגרום להחמרה. הדגש הוא לחיות בהכרה לאוכל שאנו מכניסים לפה בייחוד שיש דלקות שגורמות לנו לכאבים כי תזונה נכונה יכולה לגרום לקיבה שלכם לחזור לחיים בריאים וללא כאבים. אז מה אפשר לאכול שהוא אנטי דלקתי? דגים כמו סלמון, בקלה, הליבוט טובים בהקלת הדלקת כאשר הם לא מעובדים. הרבה מהבשרים המעובדים, מזונות שמכילים חומרים משמרים למיניהם ומוצרי חלב עלולים לגרום להחמרה.

חשוב לשים לב ליכולת העיכול של המזון, זאת כי כדי להתמודד עם גסטריטיס צריך להכניס לפה מאכלים שהם טובים לעיכול. במצב בו הדלקת בקיבה פעילה וגורמת לכאבים בלתי נסבלים יש חשיבות למתן עד כמה שאפשר את הגירוי לקיבה, בעיקר דרך הורדת החומציות שיש בתוכה (יש לא מעט מאכלים שגורמים לחמיצות בקיבה לגדול ) כדי לגרום לחמיצות להישאר מאוזנת ואפילו להפחית אותה. חמיצות בקיבה בעצם עוזרות לפירוק של אוכל ולגרום לו להמשיך את שרשרת המעבר שלו עד שהוא נספג במעי. ככל שהמזון שאנו אוכלים קשה יותר לעיכול, כך הקיבה תייצר יותר חומציות. יש לא מעט מאכלים שיכולים לעזור לנו בכך, מאכלים שהם נוגדי חמצון ומתפרקים מהר יותר ממאכלים אחרים.

מזונות אלו צריכים להכיל ויטמינים אשר חשובים ומעודדים את הריפוי. בין המאכלים שתוכלו למצוא יש כמובן את כל הסופר פוד – גוג׳י ברי, זרעי צ'יה, ספירולינה, אסאי, זרעי פשתן ועוד… תה ירוק גם מומלץ מאוד, צמחי מרפא, ארטישוק, עלים ירוקים, אוכמניות, סלק אדום ועוד… מאכלים אלו מכילים נוגדי חמצון ועוזרים מאוד. יחד עם זאת, כמובן, יש לבנות תוכנית תזונתית המתאימה לכם!

אל תעשו זאת לבד!

זכרו – אם אתם סובלים מכאבים, אם הבנתם שאתם חולים בדלקת בקיבה, שמעתם את השם גסטריטיס – אל תיבהלו הכל ניתן לריפוי בעזרת טיפול מקיף הכולל בתוכו תזונה מומלצת שתעזור ותתרום לכם. בשביל זה עליכם לאכול ע"פ תוכנית טיפול מתאימה. יש באמת לזכור שזה לא רק מה אוכלים, אלא כמה, מתי, כמה ואפילו למה. יש למשתנים האלה כוח עצום לריפוי כי רק כך תוכלו לחזור לחיים בריאים וללא כאבים.

התאמה נכונה שבאמת תהיה מקיפה עבורכם תכיל בתוכה את כל מה שצריך, בהנחה שזה יהיה מותאם אך ורק עבורכם, תאפשר לכם להקפיד ולהתמיד.

לסיכום

תתייחסו היטב למה שאתם מכניסים לפה, באיזה אופן ומתי. תקדישו זמן לבדיקת האופציות של תזונה נכונה אשר תתרום ותעזור לכם בריפוי, שימו דגש על אורח חיים בריא והורידו סטרס כי רק ככה תוכלו לעזור ואפילו למנוע בעתיד דלקות קיבה.  הרבה בריאות!!

Scroll to Top
דילוג לתוכן