tablet, display, screen-5438604.jpg

רקע ירוק לצילום

רקע ירוק לצילום או בשמו המקצועי, גרין סקרין או כרומה קיי, מאפשר באמצעות טכניקת צילום מתקדמת ליצור רקעים שונים על גבי הרקע הירוק. הטכניקה ידועה בעיקר בשימוש בוידאו דיגיטלי של סדרות וסרטי טלויזיה. סצנות שלמות מצולמות על רקע ירוק ולאחר מכן מבצעים עריכה שנקראת קומפוזיטינג ומחליפים את הרקע. ניתן לצלם סרטים שלמים באולפן ולערוך אותם כאילו צולמו בצילומי חוץ.

מה אפשר לצלם באמצעות רקע ירוק לצילום?

רקע ירוק לצילום נמצא באולפנים ומגיע בגדלים שונים ובצורות מותאמות. הוא יכול להגיע בגודל קטן המשמש כרקע לצילומי פנים, בגודל של קיר וריצפה לצורך צילומי גוף ותנועה ואפילו בצורת פינה. יש לצבע הירוק ניגודיות גבוהה מה שמאפשר לתוכנות השונות לזהות אותו בקלות ולהחליף אותו בתמונה אחרת במקומות המתאימים. חשוב לוודא שהמצולמים אינם לובשים פריטים המשלבים צבע ירוק זוהר כדי שהם לא יעלמו בעריכה.

איך לצלם נכון בעזרת רקע ירוק לצילום .

  • בכדי שהתמונה תצא טובה וטבעית כמה שיותר, חשוב להקפיד על מספר כללים חשובים. בראש ובראשונה, יש למקם את המצלמה בצורה נכונה. כל הרקע שמצולם צריך להיות ירוק. במקרים מסויימים ניתן להגדיל ולהקטין את המסך הירוק או לשחק עם הזום של המצלמה.
  • בשלב השני יש לדאוג לתאורה טובה ואחידה. כאשר התאורה לא ממוקמת טוב ויוצרת מקומות עמומים יהיה קשה לנתק את המצולם מהרקע בעת העריכה.
  • דבר אחרון ומהותי הינו להקפיד שהמצולם לא עומד קרוב מידי למצלמה. או לרקע. בכדי לא ליצור השתקפויות שיפריעו לעריכה ויפגעו באיכות התמונה.

הפקת התמונה המצולמת

כאשר מפיקים תמונה באמצעות רקע ירוק לצילום. לאחר ניתן לבצע תיקוני צבע קלים ולשלוח להדפסה. כדי שהתמונה תצא כמה שיותר קרוב למציאות חשוב לדאוג למדפסת איכותית ניתן להשתמש במדפסת לייזר או הזרקת דיו. במקרה של מדפסת דיו יש לוודא כי אין מיכל צבע שעומד להסתיים. כאשר מדפיסים מגנטים מומלץ ביותר להשתמש במדפסת תרמית. מדובר במדפסת שעלותה יקרה בכמה אלפי שקלים ממדפסת הזרקת דיו. אך התוצאה שמתקבלת איכותית ונשמרת לשנים רבות .

Scroll to Top
דילוג לתוכן