ארנב

הקשר בין עסקים למיץ פטל – לא מה שחשבתם

ונתחיל בחדשות הטובות – אם גם אתם קוראים לילדים (או לנכדים שלכם) את הספר "מיץ פטל" אתם לא לבד. גם אם הקריאו לכם את הספר כשהייתם קטנים, אתם בחברה טובה ולא בכדי.

הספר לא יורד מרשימת רבי המכר, תורגם ליפנית, נתן את שמו לרחוב בירושלים ואפילו העניק השראה לכתיבת אופרה. ולחשוב שמדובר בספר כמעט בן 55 שמכיל רק 24 עמודים.

אז מה פה החדשות הרעות? שגם אתם כמו רובנו כנראה פספסתם את המשמעות האמיתית של הספר. מכיוון שאנחנו בבלוג כתיבה ולא בשיעור ספרות, החלטנו לשבור כמה מיתוסים ולהרוג כמה פרות קדושות וארנבים ספרותיים.

לדעתנו (וכנראה רק לדעתנו), מיץ פטל הוא לא סיפור על חברות, שיתוף פעולה, סקרנות מדעית או קבלת השונה. גם לא על יצירתיות, התפתחות אישית או חברות ובטח שהוא לא ספר מסע אלא ספר עליכם.

כן, אתם שקוראים עכשיו את השורות האלה. מיץ פטל הוא עליכם. איך זה יכול להיות בהנחה הגיונית שאתם לא ארנב, ג'ירפה או אריה? הנה התשובה.

אתם פסיביים כמו מיץ פטל       

אם גם אתם יושבים בבית או במשרד ומחכים שיגיעו אליכם לקוחות בלי לעשות כלום, אתם בדיוק כמו מיץ פטל שיחסית לאריה ולג'ירפה לא ממש יוצא מגדרו.

אם גם אתם חושבים שלבנות אתר אינטרנט זה מספיק כי "הלקוחות כבר ימצאו אותי" (או בגרסה הפולנית – "מי שצריך אותי יודע איך להגיע אלי"), אתם לא רק טועים אלא עושים לעצמכם יותר נזק מתועלת.

ניהול עסק הוא כבר מזמן לא רק מודעה בדפי זהב בסגנון "זבנג וגמרנו", אלא עבודה במשרה מלאה שדורשת אקטיביות תמידית. להיות סוד ליודעי ח"ן כמו מיץ פטל לא יקדם אתכם לשום מקום. להיפך, יגרום לכם ללכת אחורה. הרבה אחורה.

היום אתר האינטרנט שלכם הוא רק ההתחלה של דרך ארוכה שסופה לא במיץ פטל, אלא בהרבה לקוחות שמשלמים. איך עושים את זה? יוצאים כמה שיותר רחוק מהקופסה.

תחשבו אחרת. תחשבו מחוץ למיץ פטל

מתי בפעם האחרונה פגשתם ארנב לובש אוברול אדום? מתי שמעתם שיחה קולחת בעברית בין ג'ירפה לאריה? ומתי לעזאזל ראיתם וילונות צהובים, חלונות ירוקים ותריסים אדומים? רק בספרים, נכון?

אז זהו שלא. גם המציאות שלכם יכולה להיות יוצאת דופן ולגרום למתחרים שלכם לשמוט את הלסת. אבל היא לא. בינתיים אתם מעתיקים את שיטות העבודה של המתחרים ובטוחים בדבר אחד – מה שעובד אצלם יצליח גם אצלכם כי מה כבר יכול להשתבש? (רמז – הכל)

יכול להיות שזה יעבוד לכם אבל מאוד יכול להיות שלא ובעיקר – רוב הסיכויים שאתם בכלל לא יודעים מה באמת קורה אצל המתחרים. (רמז 2: לייקים הם ממש לא הבטחה לפרנסה). ולא, לפרסם במגזין של צמחונים חברה לניקוי מעשנות זו לא דוגמא ליצירתיות.

והכי נורא – כמו מיץ פטל גם אתם מתחבאים כשהמתחרים מרימים את הראש ונכנסים למגננה, כך שצריך ממש להתאמץ כדי לדעת מי אתם, איפה אתם ובעצם לגלות אתכם ואת הייחודיות שלכם. זה אולי יפה לספרי ילדים, אבל המציאות הכלכלית לא מחכה לכם. אולי דווקא להיפך.

איך יודעים אם אתם מיץ פטל או לא?

הדרך היעילה ביותר לדעת אם אתם מיץ פטל או לא היא פשוטה. אם תרצו, "בחן את עצמך במראת מיץ פטל". והנה שאלה ראשונה במבחן בנושא פרסום ממומן:

מה יקרה אם אחד המתחרים שלכם יעלה את סכום הפרסום שלו בגוגל, מה יקרה אם גוגל יחליטו מסיבותיהן הנסתרות שהמודעה שלכם לא באה להם בטוב?

פה כל התשובות לא  נכונות כי כל המאמץ שלכם יירד לטמיון ואיתו הכסף, האנרגיה והזמן שהשקעתם בפרסום ממומן על חשבון תוכן קבוע באתר שעובד בשבילכם לאורך זמן.

כדי להבטיח שלכם זה לא יקרה (לא בפרסום ממומן ולא בשום פלטפורמה פרסומית אחרת), בואו אלינו. אנחנו פה בשבילכם עם "שעת ייעוץ לגיבוש אסטרטגיית תוכן עסקית בהתאמה אישית".

ואיך אתם יכולים לדעת שאנחנו לא כמו כולם? כי אצלנו אפילו עסקאות גדולות לא סוגרים בהרמת כוסית שמפניה. אנחנו מעדיפים כוס מיץ פטל ועוגיית אוראו. כבר אמרנו שאצלנו הקופסה היא רק המלצה?

Scroll to Top
דילוג לתוכן