desperate, think, stressed out-5011953.jpg

מורה נבוכים לרכישת דירה מיד שנייה

ההחלטה על רכישת דירה (ובעיקר, אם זו לכם הדירה הראשונה שאתם רוכשים) היא החלטה משמעותית למדי, וזאת, לא רק מאחר והמדובר בהוצאה הגדולה ביותר שאותה עושה אדם במהלך חייו. לעצם מעשה רכישת הדירה (בין אם זו דירה חדשה מקבלן ובין אם זו דירה מיד שנייה) יש משמעויות מורכבות נוספות, הן באספקטים הטכניים (המשפטיים והפיננסיים) והן באספקטים הרגשיים. כתוצאה ממורכבות זו, ישנם פחים רבים ושונים, אשר בהם עלולים ליפול הרוכשים התמימים וחסרי הניסיון.

מאחר ותחום התמחותי הוא ענייני המקרקעין והנדל"ן מהזווית המשפטית שלהם, מטרת מדריך זה הינה להציף עבורכם מספר נקודות חשובות שאותן חשוב לקחת בחשבון לפני החתימה על החוזה, בכדי להבטיח שעסקת רכישת הדירה תהיה עבורכם יעילה ונטולת מהמורות ככל שניתן.

הקפידו לבקר בנכס בזמנים שונים

לשכונות השונות (במיוחד השכונות המערבות מגורים ומקומות בילוי / בתי עסק) יש התנהלות שונה בימים שונים ואפילו בשעות שונות של היממה. ביקור בדירה, למשל, תמיד בשעות היום, עשוי לתת לכם מושג טוב למדי על חנויות ומוסדות חינוך פעילים, אבל עלול לגרום לכם לפספס פאב שכונתי רועש במיוחד הפועל באזור בשעות הערב. גם אם נניח, במקרה כזה, שהרעש פחות יפריע לכם, מצוקת החנייה שעלולה להיווצר בשעות מסוימות, אף היא עניין שאותו כדאי לכם לקחת בחשבון.

תחשיב התקציב

כלל אצבע מוכר אומר כי מחירו של נכס הוא רק הבסיס להוצאות אחרות שתתלווינה אלי בעת רכישת הדירה. על מחיר זה מצטרפות עלויות שונות כמו התשלום למתווך, לעורך דין ולשמע, מחיר מעבר הדירה, מיסים שונים, רישום וכיו"ב. על אף, שלכאורה, נדמה כי המדובר בהוצאות קטנות וזניחות (יחסית למחיר הדירה), חשוב לקחת אותן בחשבון, במיוחד אם אתם מתכננים נטילת משכנתא / הלוואה לצורך רכישת הדירה. בהערכה גסה, מדובר בתוספת של כ-10% על מחיר הדירה, אז כדאי להיערך לכך כהלכה.

היעזרו באנשי מקצוע

אחת מהדילמות הגדולות איתן מתמודדים אנשים המתכוונים לרכוש דירה היא האם באמת יש להם צורך בשירותיהם של אנשי מקצוע מיומנים (כלומר, הוצאות נוספות, שלעיתים הן גבוהות למדי). ככלל, ניתן לומר, כי שירותיו של איש מקצוע רציני מנוסה (מתווך, שמאי ואף עורך דין המתמחה בעסקאות נדל"ן) אכן עלולים לעלות לא מעט כסף, אבל הם עשויים להיות שווים עבורכם זהב.

מדוע?

למשל, עורך דין מקרקעין מיומן עשוי להתריע על בעיות בבעלות על הנכס שאתם מתעניינים בו, על שעבודים הרשומים בטאבו, או אפילו על אי זכאותו של המציג את עצמו כבעלים של הנכס לבצע כל צעד הנוגע למכירת הנכס. ישנם לא מעט מקרים, בעיקר בדירות שהיו בבעלותם של אנשים שנפטרו והורישו את הנכס האחד למספר יורשים, שעניינים משפטיים שונים עלולים להוות מכשול להתנהלות תקינה ולהתקדמות בעסקת הרכישה של הנכס. עורך דין מנוסה יידע כיצד לבדוק זאת, הרבה ל פ נ י שתינזקו.

טיפ מעו"ד

רכישת דירה היא צעד משמעותי בחייכם. הקפידו לעשות אותו נכון, מכיוון שכל טעות שתיעשה בשלב זה, עלולה ללוות אתכם למשך שנים רבות!

Scroll to Top
דילוג לתוכן