ההיסטוריה של המשקפיים

קצת היסטוריה

בעולם של היום כל כך קל לנו לחשוב על משקפיים. אנחנו לא רואים כל כך טוב, העולם נהפך למטושטש ואנחנו הולכים לבדיקה מהירה באופטיקה ויוצאים עם משקפיים חדשים. הדרך למשקפיים איכותיים וטובים היא קצרה. כמו בכל דבר בתקופתנו, גם בעולם המשקפיים יש שפע –  שפע של מסגרות, שפע של צורות, צבעים, עדשות ועוד… בעבר, עוד לפני שהמציאו את המושג הזה – אנשים הסתובבו מבלי היכולת לראות טוב. הם ראו מטושטש ואימצו את עיניהם כדי להצליח לקלוט פרטים ופגעו בעיניהם עד לכדי עיוורון.
בערך במאה ה-15 החלו לראות דפוסים של משקפיים, לאחר ניסויים רבים ולא מעט ניסיונות כדי להגיע לרמה שעדשת זכוכית יכולה להראות לנו עולם חד וטוב יותר. כשחושבים על זה, כמה מטורף זה אה? היכולת לראות טוב בעזרת עדשת זכוכית קטנה. במאה ה-17, בזמן שהמציאו את העיתונים ועד המאה ה-20, אנשים היו קונים משקפיים בדוכנים ברחוב, בהם גם מכרו עיתונים.
מהמאה ה-20 ועד היום, הפכו המשקפיים לסמל. במקרים מסוימים, לא רק כשלא רואים טוב קונים משקפיים, אלא גם בשביל היופי או שקונים משקפי שמש וכדומה. היום עולם המשקפיים נגיש, רחב, פתוח לכולם – ולגמרי לא נמכר ברחוב.

אז כפי שהבנו, התחום של האופטיקה הוא תחום חשוב מאוד, הוא רחב מאוד, וכול העולם מכיר אותו לעומק. הרבה אנשים סובלים מבעיות בראייה, בעיקר ביכולת לראות למרחק. וישנם כאלו שגם לא יכולים לראות מקרוב. תחום האופטיקה כולל בתוכו הרבה, מעבר למה שאנחנו יודעים, והוא בקיא לטפל במגוון בעיות ראייה מוכרות יותר או פחות. מעבר למשקפיים קיימות היום עוד אופציות, כמו עדשות מגע, שגם הן נמכרות בחנויות המוכרות משקפיים. 

Scroll to Top
דילוג לתוכן