woman, asleep, girl-2197947.jpg

איך בוחרים מזרן איכותי?

מעוניינים לקנות מזרן אורתופדי חדש אך עדיין מתלבטים בין מזרן לטקס לבין מזרן ויסקו?
שני הסוגים מספקים נוחות מקסימלית, ולכל אחד יש המאפיינים הטובים והפחות טובים משלו. המשיכו לקרוא על מנת לקבל את כל המידע הנחוץ לכם לפני הרכישה וכך תבטיחו קנייה חכמה ואיכותית.

מזרן לטקס

הלטקס יכול להגיע בגרסה טבעית לגמרי, המיוצרת מעצי גומי והוא הצורה הטהורה ביותר מסוגה. זו הבחירה האידיאלית עבור מי שרוצה אופציה למזרון טבעי לחלוטין וידידותי לסביבה.

בניגוד למזרן ויסקו, למזרן לטקס יש זמן התאוששות מהיר והוא יותר קופצני. אם נלחץ את ידנו לתוך מיטת לטקס ואז נרים, המזרן יחזור לצורתו המקורית במהירות.

אפשרות נוספת הקיימת בשוק המזרנים היא מזרן לטקס סינטטי, הבנוי מחומרים שונים, כולל כימיקלים. ההבדל הבולט ביותר בין מזרני לטקס סינטטים למזרני לטקס טהורים הוא שהגרסה הסינטטית נוטה להיות פחות קופצנית ודומה יותר לאופציה של מזרן ויסקו.

בשכיבה על מזרן לטקס, תרגישו בהתחלה מעין תחושת 'שקיעה' רכה לתוך המזרן, ולאחריה תחוו תמיכה מפנקת. תחושת הנוחות המרגיעה הזו היא אחת הסיבות שמזרני לטקס כל כך פופולריים. אנשים הסובלים מכאבי גב קשים מעידים שניתן להפחית את הכאב מעט באמצעות שינה על מזרן זה.

מזרן ויסקו

חומר זה הוא קצף זיכרון אשר תוכנן עם כימיקלים רבים ושונים. כימיקלים אלו מאפשרים למזרן להיות צפוף יותר ולספוג אנרגיה.
עם קצף זיכרון, יש זמן התאוששות איטי, כלומר, כאשר נלחץ את הגוף לתוך החומר ולאחר מכן נרים אותו, המזרן לא חוזר לצורתו המקורית מהר במיוחד. עובדה זו מעניקה את הנוחות והתמיכה המקסימליים. החומר הזה יכול להביא הקלה  משמעותיתלאנשים החווים כאבי גב או מפרקים, ורוב מותגי המזרונים המובילים משתמשים בסוג כזה או אחר של קצף זיכרון.

כאשר תשכבו על מזרן ויסקו, תוכלו להבחין שהמזרן בנוי כך שהוא מתאים לצורת הגוף. הצמיגות של קצף הזיכרון גורמת לכך שבעת התהפכות, תדרשו להפעיל יותר כוח.
הפגת לחץ היא גורם חשוב שיש לקחת בחשבון בבחירת מזרן, במיוחד אם יש לכם כאבים או מפרקים רגישים. גם ללטקס וגם לקצף ויסקו יש הפחתת לחץ והקלה על כאב, כלומר, הם מפחיתים את הלחץ המופעל על הגוף בעת שכיבה על המזרן. זו הסיבה העיקרית לכך ששני החומרים האלו מעולים ליצירת מזרני יוקרה איכותיים. אך עדיין, הפחתת הלחץ של מזרן ויסקו איכותי יכולה להיות מעט טובה יותר מאשר לטקס סטנדרטי.

בעוד שמזרני לטקס יכולים לעזור להקל על הלחץ, מזרן ויסקו הולך להיות האפשרות הטובה יותר עבור אלה המחפשים הקלה מתקדמת בלחץ. זאת מכיוון ומזרני לטקס קופצניים יותר ולכן מציעים פחות שקיעה ממזרן ויסקו.

למיטות לטקס וויסקו מגוון תכונות טכניות, ובעת קניית מזרן חדש, יש לקחת בחשבון את ההבדלים ביניהם כדי לבחור את המזרן שמתאים במיוחד עבורכם. מזרן לטקס טבעי ומרכיבים טבעיים הם יתרון גדול בהשוואה לספוג ויסקו, שהוא מוצר כימי לחלוטין.

ניגוד בולט נוסף בין ויסקו ללטקס הוא היכולת שלהם לבודד תנועה. קצף זיכרון אינו מאפשר העברת תנועה. המשמעות היא שאם בן זוגכם ישן בצד השני של המיטה ומסתובב לעתים קרובות, כמעט ולא תרגישו זאת, וזה לא יפריע לכם להמשיך לישון. זו הסיבה שמזרן מסוג זה מועדף גם על ידי זוגות.

לטקס, לעומת זאת, אינו מבודד תנועה. ולכן, באותה סיטואציה, סביר להניח שתרגישו את בן הזוג שלכם מתהפך ותתעוררו מהשינה, כי ללטקס יש זמן תגובה מהיר והוא קופצני ורגיש לתזוזה.

מזרן לטקס:

יתרונות:

  • יוצר סביבה בריאה יותר מכיוון והוא מיוצר מחומר טבעי ולא מכיל כימיקלים קשים. פרט חשוב הוא שהחומר עמיד מפני קרדית האבק ועובש, מה שמעולה עבור אנשים הסובלים מאלרגיות.
  • מזרן לטקס קיבל דירוגים גבוהים בעולם מכיוון והוא מעניק שינה איכותית, נוחה במיוחד, המביאה הקלה בכאבי גב ושרירים.
  • מזרן לטקס רך במידה הנכונה כדי להעניק תמיכה טובה בלחצים של הגוף, ועמוד השדרה מסודר נכון לבריאותינו, כך שאין לחץ מאסיבי על הגוף.
  • מזרן לטקס בנוי בצורה כזו שישנם תאים פתוחים המאפשרים יותר אוויר. מכיוון ויש יותר אוויר, המזרן נותן תחושה יותר רכה, הדומה לחוויה כאילו ישנים על ענן.
  • מזרן לטקס מספק עמידות לאורך זמן, ובבחירת מזרן זה תוכלו להיות רגועים שהנוחות תישמר הרבה לאחר הקנייה.

חסרונות

  • הוצאה – מזרן לטקס טבעי יכול להיות יותר יקר ביחס לסוגי מזרנים שונים, אם כי לא בהכרח יהיה יקר מדי בהשוואה למזרן ויסקו.

מזרן ויסקו:

יתרונות:

  • מזרן זה מרגיע את זרימת הדם ותורם להנאה הכללית מהשינה.
  • אחד מהדברים הבולטים שהופכים את המזרן הזה לטוב במיוחד הוא מבנה הספוג שלו המתעצב לפי טמפרטורת הגוף והלחץ של הגוף על המזרן.
  • אנשים רבים מעידים כי הם נהנים מהתחושה של שינה על מזרן ויסקו והוא מעניק נוחות מירבית.
  • לא מעביר תזוזות בקלות ותנועה בצד אחד של המיטה לא משפיעה על הצד השני.

חסרונות

  • האוויר אינו עובר בקלות בתוך המזרן ולכן הוא מרגיש מאוד חם בזמן השינה. אנשים במדינות חמות לעיתים מעידים שמזרן ויסקו חם לא כל כך נעים עבורם.
  • לפעמים ישנו ריח לא נעים אשר יוצא ממזרני ויסקו רבים, בעיקר מזרנים חדשים.
  • כשאתה מתהפך או זז, זה לוקח ממך יותר כוח לעשות זאת. זאת מכיוון ומזרן  ויסקו מתאפיין בצמיגות גבוהה. לכן, אנשים שנעים הרבה בעת השינה,  עלולים להרגיש שזה מפריע להם לישון לעומת מזרנים אחרים.
  • מזרן ויסקו עלול לאבד את היכולת שלו לקפוץ, וככל שאדם שוקל יותר, כך המזרן יכול לאבד את היתרונות שלו ולהפוך לפחות טוב עם הזמן.
  • מחיר – מזרן ויסקו עלול להיות יקר יותר מרוב סוגי המזרנים האחרים, זאת מכיוון והטכנולוגיה שלו איכותית יותר.

בחרו את המזרן שלכם לפי התנוחה בה אתם ישנים

אם אתם ישנים בעיקר על הגב, אתם תהנו ממזרן לטקס וגם מויסקו, אם כי ויסקו יספק הקלה רבה יותר על הכתפיים במצב זה. אם אתם ישנים על הצד, תצטרכו מיטה שמקלה על הלחץ במותניים ובכתפיים. מזרני ויסקו מפחיתים לחץ היטב על הגוף, בעוד שמזרני לטקס תומכים יותר אך אולי לא מספקים את אותה רמה של הפגת לחץ.
אלו הישנים על הבטן זקוקים למזרן שישמור על עמוד השדרה שלהם מיושר ובריא. גם מזרני לטקס וגם מזרני ויסקו יכולים לספק את התמיכה הדרושה, אך סביר יותר כי קצף זיכרון יגרום לשקיעת החלק האמצעי של הגב ולהוביל לכאב. אלו המשלבים תנוחות שינה שונות ככל הנראה יעדיפו לטקס, מכיוון שהחומרים הקופצניים יאפשרו שינוי תנוחה בקלות יותר, מכיוון והוא לא רגיש לתנועה כל כך. היתרון בלקנות את המזרן החדש שלכם איתנו בקינג דיויד- מזרני איכות אורתופדיים, הוא שתוכלו לבדוק את ההתאמה של המזרן עוד לפני הרכישה, ולהנות מ30 ימי ניסיון שבו תבחנו האם המזרן מספק לכם שינה טובה ונוחה, ולעשות קנייה מושכלת לאחר שבדקתם שזה המזרן שאתם באמת רוצים. כך תוכלו להבטיח שמרגע הרכישה תחוו שינה שלווה ואיכותית

Scroll to Top
דילוג לתוכן