sheet music, red rose, red flower-6305620.jpg

הם משלנו 2 – נועם שריף

תכירו את נועם שריף – אדם צנוע, מקסים, מלחין, יוצר, מנצח, ואבן דרך ענקית במוזיקה בישראל. שריף כבר מגיל קטן אהב את עולם מוזיקה, ועוד כשהיה נער הכישרון שלו נישא למרחקים. את כל הלימודים והידע שלו ספג בארץ ישראל ממיטב המורים בארץ. כבר בשנת 1957 בחרו את היצירה שלו לביצוע של הפילהרמונית בהיכל התרבות, כיוצר… מה עוד אפשר לבקש?

שריף ניחן ביכולת האדירה לשלב בתוך היצירות שלו תרבות ים תיכונית, ותרבות מערבית, בדרך כלל עתיקה, השילוב של אלמנטים אלו הפכו את יצירותיו לייחודיות ומפליאות ביותר.  

מעבר ליכולות של שריף להלחין, לייצר ולעבד מוזיקה שכבשה הרבה היכלים הוא גם כתב לא מעט מוסיקה לסרטים ולסדרות. הוא הפך אחרי לימודיו הרבים, גם בברלין, לפרופסור שמלמד בבית הספר למוזיקה באוניברסיטת תל אביב, שחי ונושם את המוזיקה.

אין ספק ששריף היווה דוגמה למוזיקה בארץ ישראל, השקיע והעניק מעצמו ותמיד שאף ללמוד עוד ולהתפתח עוד. שריף זכה בלא מעט פרסים עקב היכולות הגדולות שלו. שריף ואשתו השלישית חיו בבית מרווח ומלא אור באבן יהודה, בעל גינה קטנה ומטופחת, ואפילו עם כלבלב שהתרוצץ בחצר. אין ספק ששריף הכיל בסלונו את כל האלמנטים הקשורים למוזיקה, בין אם אלו דיסקים, רמקולים ענקיים, פסנתרים, ועוד ועוד. אין ספק שהבית היווה לו את כל מה שהיה זקוק לו, ושם נשאר נועם שריף עד שהלך לעולמו. באבן יהודה שריף מצא את האור, את ההשראה, את היופי, ובעיקר את תחושת הדמיון. אבן יהודה ידועה כמושבה שקטה, אך כזאת שמכילה בתוכה עולם פנימי שלם, ייחודי, ומלא ביופי. ממש כמו נועם שריף שהיה לאחד מהגדולים שהארץ או העולם הכירו.

Scroll to Top
דילוג לתוכן