שי וייסמן גדולה

המשפחה היא הארגון החשוב ביותר שננהל – כך נעשה את זה נכון

המרדף אחר סגירת המינוס התיש אותך? משפחות רבות כבר למדו ממקור ראשון כיצד ייעוץ לכלכלת המשפחה יכול לשנות את אורח החיים באופן דרמטי. עם ארגז הכלים הנכון, ניתן לנוע מכלכלת מחסור אל תוכנית להגשמת החלומות של כל המשפחה. שי וייסמן, יועץ לכלכלת המשפחה, חלק איתנו תובנות חשובות.

אומרים שמשפחה באה לפני הכול. אם זה אכן המקרה, היינו מצפים שההתנהלות הכלכלית של המשפחה תהיה מופתית. עם זאת, ברוב המקרים, נראה שעיקרי התוכנית הכלכלית של משפחות רבות בישראל מושתתת על עיקרון אחד בלבד – להישאר עם הראש מעל המים. אין ספק שהחיים בישראל עשויים להיות לא קלים. יוקר המחיה הגבוה והשכיחות הנמוכה של דיור בר השגה הופכים את המציאות הכלכלית למורכבת. גם אלו מאיתנו שחיים יחסית בנוחות, אינם מצליחים תמיד להתוות תוכנית ראויה לחסכונות שיאפשרו להם להגשים יעדים שהיו רוצים עבור המשפחה. זו עשויה להיות חופשת חלומות, קניית בית או השקעה שתבטיח ביטחון לילדים. 

בשיחה מאירת עיניים עם שי וייסמן, חזרתי עם הבנה חשובה – הצעד הראשון בדרך לשגשוג הוא אימוץ מבט מפוכח על המציאות כפי שהיא. כדי שנוכל להתחיל לערוך שינויים, עלינו להסתכל למצב בלבן של העיניים ובלי קיצורי דרך והצדקות – לערוך מחדש את סדרי העדיפויות שלנו.

שי וייסמן גדולה

להוציא את המילה בלת"מ מהמשוואה

"אתה רואה את זה כל הזמן", משתף שי, "משפחות ממוצעות עם הכנסות יפות, לא מצליחות לסגור את החודש. הן פשוט רצות ממינוס למינוס ומעבירות כסף ממקום למקום כדי לכבות שריפות. כשאתה מנסה להבין למה זה קורה, אתה שומע תמיד את אותה התשובה – 'היו אירועים בלתי צפויים'. זה הזמן להיפרד לתמיד מהגישה הזו ולהפנים – אין דבר כזה בלת"מ, יש רק נקודות שלא לקחנו בחשבון מראש. הכול אפשר לתכנן, לצפות מראש ולהכניס אל תחשיב השיקולים שלנו. אם נעשה את זה נכון, אין שום סיבה שנחזור למינוס. כשהדברים לא מתנהלים בצורה לא מתוכננת, נכנסים לחובות. במובן הזה, אין הבדל בין המשפחה לבין כל ארגון עסקי אחר".

ואכן, בעוד שבניהול העסק מקפידים על מדיניות חשבונאית קפדנית ועל ניהול פיננסי רזה ויעיל, כשזה מגיע למשפחה שלנו, אנחנו פשוט חיים מיום ליום. שי נכנס בדיוק בנקודה הזו לתמונה ומסייע למשפחות לראות את המצב לאשורו ומלווה אותן בתהליך שיאפשר להן למצות את המיטב מהקיים, לשפר את המצב ולתכנן קדימה לעתיד.

תובנות פרקטיות עם ניסיון אישי

שי וייסמן, כיום בן 42, לא נולד עם יכולת טבעית להתנהל כלכלית ביעילות. את המסע שלו הוא החל מתוך קושי אישי שהוביל אותו לעבור תהליך ייעוץ לכלכלת המשפחה. מתוך התובנות שקיבל בתהליך ששינה את חייו באופן דרמטי, הוא זיהה שמדובר בתחום שמגלם רבות מתכונות היסוד שלו.

שי ויסמן - תמונה קטנה

"תמיד אהבתי לעזור לאנשים", אומר שי, "אני רואה במשימה הזו סוג של שליחות. במשך שנים תרגלתי בהתנדבות מתמטיקה עם ילדים ועזרתי להם להתכונן לבגרות. ראיתי שיש עוד הרבה משפחות שמתקשות מאוד כלכלית ולעתים קרובות הדבר מביא לתסכול וסכסוכים. תמיד עדיף למצוא פתרון לבעיות הכספיות במקום להמשיך במריבות. בסופו של דבר התהליך הזה יביא לא רק רווחה כלכלית, אלא חיים שלווים וטובים יותר יחד".

עם ההחלטה הזו, הוא פנה למכון רדליך, שם עבר קורס לייעוץ כלכלת המשפחה וליווה במסגרתו מספר משפחות. עם הידע והניסיון שצבר הוא מציע למשפחות סיוע במגוון אפיקים. לצד לימוד עקרונות יסוד בניהול כלכלי נכון, הוא מסייע להם לסגל דפוסי חשיבה וסדרי עדיפויות חדשים ולבחור באפיקי חיסכון והשקעה שיספקו להם את התוצאות המותאמות ביותר ליכולות והצרכים שלהם. ביקשתי משי כמה טיפים של מנצחים.

"אני חושב שהכול מתחיל בהקפדה על צרכנות נבונה, בלי החלטות אימפולסיביות. כדאי להימנע כמה שיותר מקנייה בתשלומים שנגררת ומקשה עלינו להתחקות אחר ההוצאות השוטפות. כדאי לתכנון מראש מה נרצה לבשל השבוע ולערוך את רשימת הקניות בהתאם. גם מול הילדים נדרשת עבודה, ללמוד כיצד לתגמל בכל מני דרכים ולא בהכרח רק בכסף ובמתנות".

שי מסייע למשפחות להתחיל לסלול את הדרך לקראת יציבות וצמיחה כלכלית.

אם אתם רוצים לשפר או לשנות את המצב הכללי שלכם שי זמין עבורכם במספר 0507570005 וכן בעמוד הפייסבוק שלו כאן.

Scroll to Top
דילוג לתוכן