analog film, old look, old-1701651.jpg

מדריך: מתי נדרש בית אבות סיעודי במקרה של אלצהיימר?

מחלת האלצהיימר היא לא מחלה פשוטה ואפילו מאתגרת משפחות רבות. יחד עם זאת היא מתחילה באיטיות, כמעט שאי אפשר להבין את ההתחלה שלה. חלקיקים מהמחלה מופיעים לפתע, לרוב אנו מתעלמים מהם, עד שהמצב הופך להיות קשוח מדיי.
פתאום אתם שמים לב שהקרוב שלכם שוכח היכן הוא הניח משהו חשוב, כמו את הארנק, את הצלחת שאכל בה, את הדואר וכו… ולפתע הוא לא מצליח להיזכר למה בכלל הדברים הבסיסיים נועדו. מרגיע רגע שהאדם מחליט לצאת לטיולים דחופים, לעיתים הוא אינו מוצא את החזרה הביתה בלי עזרה מסביב, לפתע השכחה כבר לא רק בלבול קל, אלא למשהו עמוק יותר עד שהאדם הקרוב אליכם כבר אינו זוכר את שמכם, או מי אתם.

כן, בהתחלה הדבר נדמה כמו בלבול קל שיחלוף במהירות. וכן, אלו התסמינים הראשוניים לאלצהיימר, בלבול, חוסר יכול להבין את השטח, שכחה של דברי מהותיים ועוד… לרוב אנשים מסרבים להבין שהדבר מעיד על מחלה, או משהו לקוי, רובם מקשרים את הסימפטומים הללו לזקנה, אך לצערנו לא תמיד זה כך. כמובן שזהו הזמן לפנות לרופא ולאבחן, לדעת, להכיר ולהבין שאין בושה באלצהיימר, וההפך, ככל שתגלו מוקדם יותר כך תוכלו להעניק לקרוב אליכם את הטיפול המתאים.

השלבים הבאים, לצערנו, הופכים להיות קשים יותר כשמחלה מתחילה להשתלט לחלוטין. מאיבוד זיכרון חלקי יש ירידה חזקה יותר, עד לאיבוד ממשי, קושי לבצע פעולות רגילות ויום יומיות כמו מקלחות, אכילה, הליכה, ועוד.. האדם הקרוב זקוק לטיפול נכון, ולמקום שבו יהיה לצידו צוות עשרים וארבע שעות. הגיע הרגע שכבר אינו סובל דיחוי, אתם כבני משפחה תומכים ומבינים שאי אפשר להמשיך לטפל בבית. כמה שקשה לקבל זאת, צריך להבין ובעיקר לקבל, שחייב לשחרר. הגיע הזמן לחשוב על מעבר לבית אבות, מקום שבו הקרוב יוכל לקבל את מלוא תשומת הלב, את הטיפול הנכון, וצוות של אנשים שיהיו מאחוריו כי יבינו את המחלה. כשמגיעים למצב בו המחלה הופכת למתקדמת יותר, כבר אין אפשרות להמשיך לטפל בבית, יש סיכונים לנפילות ועקב כך גם לסיבוכים עמוקים יותר.

מה המקום הנכון לאדם הקרוב אליכם? אני, נורית רז, הפתרון האולטימטיבי לקרוב שלכם. כבר מעל עשר שנים שאני עוסקת בליווי אישי של משפחות כדי למצוא לאדם הקרוב אליכם בית אבות שמתאים להם. מול עיניי עומדת מחשבה אחת וזה להעניק את הכי טוב למשפחה שלכם, עם דגש ענקי על טיפול מסור, רגש חם, אכפתיות ונתינה. חשוב לי לשמוע אתכם, להרגיש אתכם ולהבין יחד מה הדבר הנכון בשבילכם, ובשביל הקרוב לכם. הגיע הזמן לבחור נכון, כדי שגם לכם וגם לקרוב אליכם יהיה שקט ושלווה, שתוכלו לדעת שהוא נמצא במקום הכי טוב בשבילו. אל תהססו ופנו אליי לייעוץ נוסף.

Scroll to Top
דילוג לתוכן