הדבר הראשון שנבחין בו כשנתחיל לחפש אחר מערכת CRM, הוא שההיצע הזמין הוא פשוט אדיר. השוק מוצף במומחי פיתוח המציעים מערכות CRM. כל אחת מהן עונה לצרכים של ארגונים בעלי דרישות שונות בתכלית. רובנו נגיע אל השלב הזה בפיתוח העסק כשיש לנו מעט מאוד מידע וכלים כיצד לזהות אילו אנשי מקצוע אכן ניחנים בידע ובמומחיות הטכנית הנדרשת כדי לספק מוצר בסטנדרטים גבוהים ומהי רמת הגמישות ההתאמה האישית שיוכלו להציע לנו. כיצד נבטיח שאנו משתפים פעולה עם מומחי פיתוח שבאמת ישרתו את הצרכים שלנו על הצד הטוב ביותר? אלו כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון בתהליך הבחירה.
ניסיון ומומחיות מקצועית
על אף שעל פניו מדובר בהיבט מובן מאליו, בעלי עסקים אינם תמיד ניחנים בידע הנדרש כדי להעריך את מקצועיותו של המפתח כשמחפשים אחר מומחים לפיתוח מערכות CRM. לכן, כבר בשיחת הייעוץ הראשונית, חשוב שנשאל שאלות רבות אודות הניסיון המקצועי של החברה בענף התעשייה הרלוונטי.
- חשוב לבקש לראות דוגמאות למערכות שכבר עובדות ומשרתות עסקים בתחום.
- גם ההכשרה הטכנית והידע המקצועי של הצוות יכולים ללמד אותנו לא מעט על איכות המענה שנוכל לקבל.
- פנייה ללקוחות עבר יאפשרו לנו לשמוע ממקור ראשון עד כמה הם מרוצים מפתרון התוכנה שקיבלו.
יכולות אינטגרציה גבוהות
כדי להבטיח שהמערכת אכן תשרת אותך באופן מקיף, חשוב לוודא כי אנשי הפיתוח יוכלו לספק פתרונות אינטגרציה מותאמים לצרכים שלך. פיתוח כלים שיאפשרו לשלב את הנתונים במערכת ה-CRM עם הכלים הקיימים שלך, מיומנים חכמים ועד למערכות חשבונאות וכלי עבודה דיגיטליים אחרים, יאפשר לך למצות את המיטב מהמערכת. יש לוודא כי המומחים שמלווים אותך ניחנו בחשיבה רב מערכתית ובניסיון בפיתוח אינטגרציות.
חשוב לזכור – פיתוח מערכות CRM דורש תקשורת יעילה
אין ספק שמומחיות טכנית היא חשובה, אך לא כדאי להקל בחשיבות התקשורת הפתוחה, השקופה והאמינה כשבוחרים מומחי פיתוח למערכת ה-CRM שלך. תקשורת ושיתוף פעולה יעילים יקבעו במידה רבה את הצלחת הפרויקט כולו בהווה ובעתיד. חשוב לבחור באיש מקצוע שמתקשר בצורה ברורה ומגיב באופן ראוי לשאלות והחששות שעולים. איש פיתוח המכיר את התחום על בוריו יידע כיצד לתווך לך מושגים טכניים במילים פשוטות ויסייע לך להשתלב בתהליך התכנון כדי להבטיח שהמערכת תפותח בחשיבה משותפת עמך ועם היעדים הייחודיים שלך.
מודל התמיכה הטכנית לאחר הטמעת המערכת
השירות של צוות הפיתוח אינו מתחיל ונגמר רק בתהליך התכנון וההטמעה. גם לאחר שהמערכת שלך נכנסת לפעילות שוטפת, יהיה עליך להבטיח שהצוות יישאר זמין עבורך לתקלות, התאמות לצרכים משתנים ותחזוקה שוטפת. מעדכוני מערכת ושיפורי אבטחה ועד להרחבת היקפי הפעילות או התאמה לשווקים חדשים, איכות המענה ארוך הטווח תקבע במידה רבה את אופק האפשרויות שלך. חשוב לבחון מראש מול אנשי המקצוע שבחרת מה יהיה היקף ואופי התמיכה שיתקבלו ולהעריך מראש את העלויות הנלוות.
שיקולי עלות והתאמה לתקציב
אין ספק שגם שיקול העלות חשוב כשבוחרים מערכת בהיקף כזה. הערכת העלות של תהליך פיתוח ה-CRM, כנגד הערך הפוטנציאלי שהמערכת אמורה לספק לך, תאפשר לך להבין עד כמה ההחזר על ההשקעה שלך כדאי.