מה הקשר בין חליפות שחייה לרכיבת אופניים?

מה בכלל הקשר בין חברה המתמחה בציוד אופניים לבין חליפות שחייה? ובכן, הכל מתחיל ונגמר בטריאתלון.

מה זה בעצם טריאתלון? ענף הטריאתלון מוכר כספורט אולימפי המשלב (לפי הסדר) בין שחייה לרכיבה על אופניים וריצה. המנצח בטריאתלון יהיה זה אשר עובר ראשון את קו הסיום בריצה. זמני התחרות נמדדים מרגע הזינוק למים ועד לסיום הריצה, כולל זמן ההחלפה לאופניים ולריצה, התחרות מתבצעת בצורה רציפה.

אז בואו נבין לעומק מה הוא טריאתלון ולמה צריך חליפת שחייה. מוכנים? צאו!

מה קורה בטריאתלון?

הטריאתלון מתחיל בשלב השחייה במים פתוחים, בשלב זה, בתחרויות מקצועיות יותר, משתתפי התחרות יהיו מצויידים בחליפות שחייה מתאימה. בדרך כלל ישחו המשתתפים בסגנון חתירה הנחשב למהיר ביותר.

לאחר השחייה מגיע שלב הרכיבה על אופניים. הרכיבה תתבצע על זוג אופניים תקינים המתאימים לתחרות וכמובן שעם קסדה על הראש. הרכיבה על אופניים תתבצע על כביש שנסגר לשם כך מראש לטובת המתחרים. השלב האחרון הוא שלב הריצה. הריצה נחשבת לחלק הקשה ביותר בטריאתלון, שכן המשתתפים כבר עייפים בשלב זה. בדרך יש שילוט וגם עמדות לשתיית מים. חשוב להצטייד בנעליים מתאימות.

מעבר לתחרויות עצמן קיימים גם שטחי החלפה. בשטחי ההחלפה עוברים המתחרים משחייה לאופניים, ומהרכיבה על אופניים לריצה. כל מתחרה צריך לדעת איפה האופניים שלו נמצאים כדי לעלות עליהם כמה שיותר מהר. לפני התחרות האופניים ממוספרים כאמצעי זיהוי למתחרה, זהו גם אותו מספר שהמתחרה עונד על עצמו בריצה. השטח המיועד להחלפה הוא אזור סטרילי אליו נכנסים המשתתפים בתחרות בלבד. 

חליפות שחייה לתחרויות

השחייה עם חליפה משפרת את יכולות המתחרה והשוחה בכמה מובנים. חליפת שחייה עשויה מחומר דוחה מים אשר מגביר את יכולות הציפה של השחיין, כך שהמאמץ הנדרש בעת השחייה יורד משמעותית, על אף ההקלה הזאת, חשוב לא להפסיק לדחוף עם הרגליים כדי לשחות במהירות. גם נפח הגוף גדל בעת השימוש בחליפת שחייה, והתוספת הזו עוזרת לשחיין לגרוף יותר מים בעת השחייה ועקב כך להתקדם מהר יותר. מקצעונים אמיתיים משתמשים בחליפת שחייה.

Scroll to Top
דילוג לתוכן