איך לייצר בידול לעסק שלך ברשתות החברתיות?

מה זה בידול?

לפני שמתעמקים ביצירת הבידול העסקי ברשתות החברתיות, חשוב, ראשית, להבין מה זה בידול וכיצד הוא נבנה.

למרות, שלרוב, כתנאי בסיס להקמתם, מרביית העסקים, הארגונים או החברות, באופן טבעי, יגדירו לעצמם (ועבור עצמם) את השונות / הייחודיות שלהם, הבידול העסקי המתאים יותר יהיה מבוסס על אסטרטגיה שיווקית אשר מטרתה הינה יצירת הבחנה מכוונת בין המוצרים או השירותים אותם מספק העסק לבין יתר השירותים והמוצרים שמספקים המתחרים. בידול עסקי מוצלח יאפשר ללקוחות הפוטנציאליים את זיהוי תכונותיהם הייחודיות של המוצרים או השירותים שאותם מציע העסק, כך שבזכות הבחנה זו הם יבחרו בו על פני החברות והעסקים המתחרים.

הבידול נחשב כיום Game Changer רציני, במיוחד מאז התפתחות האינטרנט והופעתן של פלטפורמות ומדיות פרסום אחרות, כדוגמת טיקטוק, פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט או סרטונים ביוטיוב ובמדיות האחרות.

בידול עסקי ברשתות החברתיות – בידול בשיווק

על בסיסן של הגדרת קהל היעד וההחלטה על הבידול / היתרון היחסי שלכם, תצטרכו לשקף את הבידול ללקוחות הפוטנציאליים – גם ברמה הוויזואלית (החזותית), גם ברמה התוכנית (בטקסטים) וכמובן, שגם ברמה המהותית (הוויב שלכם ושל המוצר / השירות שאם מציעים). בעת הבידול והשיקוף שלו לקהל ברשתות החברתיות. בידול בשיווק יכול להיות מנוף מעולה להגדלת מספרם של המתעניינים והלקוחות הפוטנציאליים. יחד עם זאת, חשוב לזכור, כי את הבטחותיכם (בכלל, ובעיקר, השיווקיות) תצטרכו לקיים, ותמיד עדיף לכם לתת ללקוח יותר ממה שאתם מבטיחים, מאשר לבנות ציפיות ולא לעמוד בהן.

זאת, מאחר והרשתות החברתיות כיום הן אמצעי יעיל ומהיר לשיתוף המלצות, אבל, באותה המידה, הן עלולות, כהרף עין, להפוך לאמצעי מהיר ויעיל לא פחות לשיתוף דיס-המלצות וחוות דעת שליליות עליכם!

כיצד מוצאים את הבידול הספציפי שלכם?

על מנת לשקף את הבידול ברשתות החברתיות, ראשית, יהיה עליכם ליצור / למצוא את הבידול שלכם, כלומר, לתת ערך מוסף ייחודי כלשהו למוצר / שירות / עסק שלכם. למשל, נסו לחשוב על התועלות הייחודיות אותן הלקוח יקבל משימוש במוצר או בשירות שלכם, על הצורך (התועלתי או נפשי) שהשירות או המוצר שלכם עונים עליו, ועל מה, שלמעשה, מבדל אותו מהמתחרים שלו ושלכם. וכאן, תוכלו להתמקד ביצירת הבידול העסקי באמצעות לא מעט נתונים מבדלים (לדוגמה – בידול במוצר או בידול באספקה של המוצר / השירות), אבל, ככלל, את סוגי הבידול השונים שעומדים לרשותכם ניתן לחלק לשלושה תחומים עיקריים גדולים – בידול במוצרים, בידול במחירים ובידול בשירות.

בידול במוצר

בידול עסקי מסוג זה יהיה מבוסס על תכונותיו של המוצר שלכם. התכונות הללו עשויות להיות תכונותיו הפיזיות (למשל, גודלו) שמבדילות בינו לבין מוצרים מתחרים, או תכונותיו האחרות שמייעלות את השימוש בו ומעניקות לו ביצועים מוצלחים ומתאימים יותר משל המתחרים. דרך אחת בה יכול בידול עסקי כגון זה לבוא לכדי ביטוי, היא רישום אצל רשם פטנטים. כשחברה מפתחת מוצר חדשני ומהפכני הנחשב לפורץ דרך, היא יכולה, באמצעותו, להבדיל עצמה משאר מתחרותיה. במקרה כזה, יהיה חשוב להבליט בפרסומים במדיות את התכונות המבדלות של המוצר, אותן תכונות שמעניקות לו את יתרונו היחסי על מוצרים אחרים.

בידול במחיר

על אף שבידול מסוג זה נחשב בעבר לנחלתם הבלעדית של העסקים הגדולים והמבוססים, אלה ש"יכולים להרשות לעצמם" לקצץ במחירים בצורה משמעותית, כיום, אנחנו כבר יודעים שגם הלקוחות הבינוניים (ואפילו הקטנים) יכולים להתחרות ביניהם באמצעות המחיר – סיילים, מכירות סוף עונה, מבצעים מיוחדים לחגים או למועדים ספציפיים מהווים דוגמה מצוינת לכך. זאת, מאחר ובמצב בו כל המוצרים בתחום מסוים נחשבים לדומים האחד לשני מבחינת נתוניהם או ביצועיהם וגם אין ביניהם הבדלים בולטים ברמות השירות, העדפת צרכנים (גם ברשת) תיטה לכיוון רכישת המוצר / השירות שמחירם הוא הזול יותר. כאן, תצטרכו בפרסומים להבליט את המחירים הזולים, כמובן, תוך כדי הבטחה שמחיר זול אין פירושו, בהכרח, מוצר שאיכותו ירודה.

בידול בשירות (שלפעמים עשוי להתבטא גם באמצעות בידול באספקה)

במצבים בהם כמעט ואין הבדלים בין המוצרים-עצמם והמחירים בתחום מסוים, אחת מהדרכים האפשריות ליצירת הבידול העסקי תהיה מתן שירות טוב / יעיל יותר ללקוח. יהיה עליכם להיכנס לנעליו של הלקוח, לנסות לראות את הדברים דרך עיניו ולחשוב מה הן ציפיותיו לגבי השירות שהוא מקבל וכיצד תוכלו להעניק לו את השירות יוצא הדופן שיגרום לו להעדיף דווקא את העסק שלכם על פני שאר המתחרים. במקרה כזה, חשוב יהיה להבליט בפרסומים שבמדיות את השירות שמלווה את רכישת המוצר ולחזק אותו באמצעות המלצות וטסטמוניאלס (עדויות משתמש) כתובות או מצולמות. רמת השירות היא נקודה כואבת בישראל, ולכן, עסק שמבליט את עצמו ברשתות החברתיות בדרך זו זוכה ללא מעט תשומת לב.

בשורה התחתונה

אם עסק רוצה להצליח (והוא, ללא ספק רוצה, מכיוון שבכך תלויים המשכיות פעילותו העסקית ועצם קיומו) הוא לא רק חייב להיות "שונה" ולתפקד באופן שונה מאחרים, אלא גם להבליט את ייחודיותו המהותית מתוך המון העסקים האחרים המתחרים בו. כלומר, הבידול העסקי שלו חייב להשתקף גם ברשתות החברתיות (פרסומים ויזואליים וטקסטואליים במדיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק פינטרסט או סרטונים ביוטיוב) בכדי להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים ולזכות בתשומת ליבם (ובכספם).

Scroll to Top
דילוג לתוכן