SEOSTACK - תכנון המאמר

תוכן ירוק עד: הסבר, יתרונות וחסרונות אל מול האלטרנטיבות

הבאתם את כל הציוד הנדרש לצלילה עמוקה קצת? אנחנו מקווים מאוד שכן, כי עכשיו אתם עומדים לצלול לעומקה של ההיסטוריה של טכניקת שימור התוכן שנקראת תוכן ירוק עד. בעת הצלילה לעומקו של המאמר אנחנו ניגע בתחומים של מדעי החברה והרוח, באירועים היסטוריים עולמיים, נטעם את רוח התקופה של ימי הביניים וכן ניגע בנושאים שיווקיים כמו קידום אורגני וקידום ממומן. יש למה לצפות – יהיה מרתק.   

בואו נִצֹּק קצת תוכן על התוכן

תוכן הוא הנשמה והלב הפועם של כל יצירה, כמו כן הוא התכלית והמהות. שאנחנו הוגים רעיון כלשהו אנחנו צריכים לשאול מיהו קהל היעד שלנו ? אחר כך אנחנו מייצרים את הפריט ובסוף אנחנו בוחרים כלי אסטרטגי ליציקת התוכן. התוכן חייב להיות מכוון לקהל היעד. תוכן יכול להיות מאמרי, חזותי, מוזיקלי או שילוב של שלושתם.

אם וכאשר התוכן החביב שלנו תקע יתד באתר אינטרנט, יש לשמר אותו על ידי טכניקה שנקראת תוכן ירוק עד. ליצור רלוונטיות שקלחו לא יאבד. אחרי כמה חודשים מדדי הכניסות העכשוויים יוכפלו ויזנקו למעלה. זה נשמע קשה, אבל זה ממש לא כך.

אם לא תשתמשו בטכניקה הזאת, אתם תגלגלו את הנשמה למדיום פחות אפקטיבי, יותר בזבזני, והכסף בבנק ישחק. ובעניין האתר, הוא יצטרך דפיברילטור.  בשורות הבאות נדגים לכם איך שומרים על הרלוונטיות בצורה קלה, נוחה לעבודה והכי חשוב לא מעיקה לעשיה. בראש ובראשונה נתחיל עם שני מושגי יסוד.

תוכן משתנה הוא תוכן מתכלה. תוכן יציב הוא תוכן מניב.

  • תוכן דינאמי –  תוכן בר חלוף, כלומר תוכן שמתאים את עצמו לתקופה עכשווית ותו לא (לכן הוא דינאמיט, מדליקים עד שזה מתפוצץ). למשל: מצב של חולי הקורונה בישראל בתקופה של שנת 2020. מאמר על עליית המכירות של המזגנים בקיץ 2022. ברשת, דינאמיות התוכן מובילה לכמות אדירה של הקלקות למשך תקופה קצרה יחסית. תוכן משתנה זה תוכן שהוא שווה ערך לתוכנו של עיתון חינמי יומי. לוקחים קוראים, נהנים ובסוף עוטפים איתו דגים.
  • תוכן ירוק עד- יציבות, קביעות וסטטיות זה שם המשחק. תוכן ירוק עד כשמו כן הוא, תוכן שהטריות שלו נשמרת לאורך שנים, כמו צמח שהעלים ירוקים בכל עונות השנה. תוכן הוא לב ליבו של האתר (תוצר הלוואי של מלאכת מחשבת). האתר שלכם, בזכות תוכן מסוג זה למעשה יוצר הד וכוח משיכה לכדי הקלקה פעם אחרי פעם. לדוגמא: מאמר עובדתי על קנאביס רפואי, מאמר עובדתי על מכירות אופניים ליום כיפור,  מאמר על מצב האקלים באירופה ובעולם כולו. הנושאים האלה אף פעם לא ישתנו.

הד הקלקות

איך ההד של ההקלקות נוצר? ההד נוצר בזכות מקוריות, השראה, יצירתיות, עדכניות הנושא והכי חשוב תוכן לא ממוחזר ולא מועתק. ההקלקות למעשה משמרות את רעננות של האתר וכך האתר זוכה לפופולריות. בשיטה הזאת כתיבת המאמרים הללו חייבת להיות תלוי בנושא שנמצא עכשיו בכותרות החדשותיות למשל, הבחירות, קורונה, יוקר המחיה, נבחרת ישראל בענף כלשהו. ברם, אם אתם אוהבים לאתגר עצמכם, אתם יכולים ואף חייבים ליצור רלוונטיות גם לנושא שלא מדובר  לאורך שנים, בעניין הזה נדרשת מקוריות.

טבלת המשווה בין תוכן ירוק עד לתוכן דינאמי

תוכן ירוק ויציבתוכן יבש ודינאמי
הקיץ בעיצומו, שבע דרכים איך להתמודד עם החום כשאתם בחוץ – לגזור ולשמורעליה חדה במכירת המזגנים עקב החום שפוקד אותנו מתחילת אפריל
מה נשתנה הצבע הזה מכל הצבעים? נירלט כתבה מאמר לגבי משמעות של צבע מבחינה פסיכולוגית. היא קראה לו צבע התודעה. קשור במישרין אודות חג פסח והוא לא ישתנה כלל וכללראש הממשלה חגג מימונה בשלוש ערים: שדרות, קריית שמונה ורמלה
למה אנחנו מתחפשים בפורים? קשור לחג במישרין והרלוונטיות שלו תשמר לאורך שנים ארוכות.השנה יהיה רטוב במיוחד בפורים – הגשם חוזר
לגליזציה של הקנאביס – רשימה של יתרונות לעומת חסרונות. משאל רחוב, בעד ונגד. יש דברים שלא ישתנו אף פעם. יש כאלה שיקראו תיגר אודות ההתמכרות והמכירה בין אנשים פרטיים, יש כאלה שיתמכו בצורה קיצונית, מכיוון שהצמח מציל חיים ומשפר את הבריאות לחולים קשים, כמו אנשים שסובלים מאפילפסיה.צעיר נתפס על ידי המשטרה שהוא מגדל כמויות מסחריות של קנאביס רפואי לצורך כלכלה עצמית.  
איקאה – סרטון הממחיש איך לקנות ארון חדש בהתאם לנישה שיש לכם בבית. סרטון תחרותי ובלעדי לחברה. בלי יותר מדי מניפולציות שיווקיות. חד וקולע למטרה הרצויה.איקיאה השמישה את המתחם שלה בעיר ראשון לציון לבודקי קורונה – נתון מתכלה עם השנים. זה עניין תקופתי.

עד עכשיו דיברנו על מהי תכליתו של התוכן? ההבדלים בין תוכן ירוק עד ויציב לתוכן דינאמי ומתכלה ברשת, או מחוצה לה, וכיצד אנחנו יכולים לנסח תוכן ירוק בהקשרים רבים ומגוונים בצורות רבות. בחלק הבא של המאמר אנחנו  נדבר על תוכן ירוק עד כחלק ממערך הסברה למוצר חדש ובכלל איך זה קשור לרטוריקה, על קידום אורגני וקידום ממומן וההבדלים ביניהם.

מערך הסברה באמצעות תוכן ירוק עד – דוגמה להמחשה:

נניח יש ללוי ולכהן חברת טקסטיל בין הגדולות במשק ושמה LAC. הבעלים רוצים לייצר חומר גלם,  אבטיפוס, לשוק הטקסטיל. מדובר בפטנט ייחודי, בד העשוי מעץ אורן.  יש לבעלי העסק עשרות רשתות שיווק מקרית שמונה עד באר שבע. לא מזמן הוא פתח שתי חנויות  אחת בברלין והשנייה במדריד.

לפניכם תרשים זרימה לאבטיפוס המדובר:

תרשים זרימה - תוכן ירוק עד
תרשים זרימה – תוכן ירוק עד

כשהחברה סיימה את כל תהליך של האבטיפוס היא החלה לחלק עלונים עם מסר בתיבות דואר לכמה משקי בית בישראל. בעלון כתוב משפט ממגנט אחד: הבד ישמש כמתחרה טבעי לבדים מחומרים אורגניים אחרים. (ואחר כך כתוב כמה שורות של עובדות). המשפט הזה הופך בהינף יד לתוכן ירוק עד (לעולמי עד אפשר לציין). המערך ההסברתי הזה עשה הד תקשורתי וחדשותי. שכן הוא פעל על ידי  מסר רטורי, תת הכרתי, באמצעות מלל ירוק עד המסביר על מהות הבד. הלקוחות יעוטו על חנויות הרשת כמו בתקופה של הבהלה לזהב. כעת אנחנו רוצים לשאול אתכם שאלה: אתם חושבים שהם צריכים שיווק? התשובה היא לא. הדוגמא הזאת שנתנו לכם מובילה אותנו היישר לנושא הבא והוא רטוריקה.

בין רטוריקה למסרים תת-הכרתיים

רטוריקה

אמנות השכנוע באמצעות שפה או אמנות הנאום. באמצעות נאומים רטוריים אנחנו יכולים לעביר רעיון שלם. הרטוריקה התחילה לעלות לכותרות על ידי רודנים ושליטים אכזרים, בין היתר כמו היטלר. לצערנו האיש היה גאון מילים ושכנוע. היטלר השתמש בעברת מסרים תת הכרתיים לאנשים באמצעות הפחדה. הוא ניצל את המעמד הכלכלי הכושל שהיה לגרמניה באותה תקופה ועל ידי זה הוא עלה לשלטון. לפני שהיטלר פנה למדיום של הרדיו, הוא נשא דברים בכלא ובכך שכנע רבבות של אנשים להאמין ברעיון שלו באמצעות רטוריקה.

מסר תת-הכרתי

מסרים שמועברים לאנשים ע"י תוכן מוזיקלי וחזותי לתת מודע. אם אנחנו הולכים עוד יותר אחורה בזמן ונגיע עד לתקופת ימי הביניים, רנסנס והבארוק אפשר לראות לאורך ההיסטוריה, הכנסיות היו כלי הגמוני לשליטה במאמינים. בן הדת הנוצרית שהלך לכנסיה והסתכל לגובהה של התקרה, יחד הצלילים הבסים שבקעו מתוכה, מכוננת בו תחושה שהוא קטן לעומת העולם הגדול. התחושה הזאת ממזערת אותו לחלוטין והוא נהיה עבד לרצונות שלה.

על ידי הדוגמאות האלה, ניתן לראות שמועברים תכני ירוקי עד שלא בהכרח טקטסטואלים. התוכן הוא הגמוני, תת- הכרתי ורטורי. כמו כן התוכן לא הועבר לא באמצעות מדיומים. הנתון העובדתי הזה הוא אנטי תזה לקלישה שהמדיום הוא המסר, אבל כן מחזקים קלישה השנייה לכאורה שהתוכן הוא המלך, אבל תווך באמצעות תמרון של הפחדה.

אפרופו תמרונים – קידום ממומן ואורגני

בואו, נצא רגע מהמצולות, נוציא את הראש מעל המים וננשום אוויר עכשווי. אם התי"ע (תוכן ירוק עד) שאתם רוצים לעביר הוא ע"י אתר אינטרנט, דף נחיתה וכיו"ב. אז בחלק הזה של המאמר אנחנו נראה לכם  איך מקדמים אותו על ידי שיטות קידום. אבל לפני שאנחנו נתחיל, רוצים להזכיר משהו סופר חשוב, עיקרון בסיס לשני הקידומים האלה: קידום ממומן יניב, תוצאות מיידיות עכשוויות. קידום אורגני יניב תוצאות בצורה בהרבה יותר איטית.

  • קידום ממומן – PPC/SEM הוא קידום של תוצאות מיידיות בעזרת עשיית קמפיינים פרסומיים בגוגל. נניח ויש לכם דף נחיתה נגד מוצרי חלב, אתם עושים  מסע פרסום אודות אנשים אלרגנים לחלב ומוצריו. אתם מחפשים את המושגים בגוגל אדס: חלב, אלרגיה לחלב, לקטוז, טבעוניים וכו' שמים אותם בתוך הקמפיין והרי לכם מודעה. כשלוחצים על המודעה זה מוביל את המשתמש  לדף נחיתה של עצומה נגד יצרני מוצרי החלב. בדף עצמו תכתבו מאמר לגבי האלרגיה לחלב, תשימו תמונות הממחישות את נזקי החלב ועל ידי זה יצרתם תוכן ירוק עד, הגמוני ומרתיע. בצד אתם יכולים לשים pop שדות למילוי פרטים ואחד מהנציגים יחזור אליכם. התוכן משמר את התודעה בקרב הציבור ומחזק את הנרטיב של הטבעונות. מה יהיה בגורל דף הנחיתה? הזמן יעשה את שלו.
  • קידום אורגני – הינו קידום שהמטרה שלו היא לקדם את האתר בחיפושים על ידי מילות מפתח מבחינה טבעית ואורגנית. אם אתם כספקי מידע כותבים מאמר, אתם צריכים להתאים את המאמר בהתאם למילות החיפוש. כלומר לכתוב ביטוי או מילת מפתח שתוצאות החיפוש שלו גדולות, או במילים אחרות SEO , כלומר הטבע עושה את שלו. לדוגמא: מה זה בד משי? איך עשוי בד משי? יש לציין שהביטויים צריכים להיות בעורמה, לא שקופים יותר מדי והכי חשוב זורמים עם המלל. יתרה מכך אציין שמאמר של קידום אורגני צריך להיות כתוב בקפידה, מתוכנן בצורה טובה. הקריאה שלו צריכה להיות עניינית,  כדי שהלקוח ידלה את חומר לפני שהוא קונה את המוצר. דרך המאמר הזה אתם יכולים לשווק את עצמכם בצורה הכי טובה שיכולה להיות.

נניח ואותה חברת טקסטיל שעשתה באז תקשורתי, לא הייתה צריכה לעשות הרבה, רק לכתוב את המילה "אורן" וגוגל ישר יזרוק את הגולש למאמר ובסופו של דבר לאתר LAC. הדוגמא של חברת LAC לתוכן ירוק עד, SEO, היא דוגמא מצויינת. שכן בתוכן מסוג כזה כל מילה היא סלע כבד שלא זז אלפית מילימטר מהנקודה שלו.

לשאלה הזאת יש מספר תשובות, נתחיל בכך שיש כמה אתרים/ ישומונים שהם למעשה מנוע חיפוש למילות מפתח. לאחרונה גוגל פיתחה תוסף חדש לכרום המסיע למצוא מילות מפתח. אתם מתקינים אותו בכרום לחוצים על האייקון הנ"ל ומגיעים למערכת עצמה.

SEOSTACK

איך אתם "כספקי מידע" מוצאים ביטויי מפתח?

לפי המסך הזה אתם יכולים לראות את התוצאות של החיפוש מהגבוה לנמוך ובכך לתכנן את המאמר שלכם על פי זה.

SEOSTACK - תכנון המאמר
SEOSTACK – תכנון המאמר

לסיכום: תוכן ירוק עד בא להגיד דבר מאוד פשוט. תוכן שלא נס לחו תוכן שנשמר עם השנים. בדומה ליצירות אומנות מהמאות הקודמות או מוצגים ארכיאולוגים שלא אבד עליהם הקלח. לתוכן הזה תמיד יהיה רלוונטיות. להבדיל מתוכן דינאמי שמשתנה. אם אתם רוצים לשמר את הכניסות לאתר שלכם, יש לכתוב תכנים אינפורמטיביים רלוונטיים לכל התקופות והזמנים. תזכרו את המשפט: תוכן משתנה הוא תוכן מתכלה, תוכן יציב הוא תוכן מניב. אמרנו גם שתוכן הוא כמו הלב והנשמה של הבן אדם, אם הלב מפסיק לעבוד הבן אדם אינו בן החיים. ככה זה התוכן, הוא חייב לפעום על ידי הקלקות של משתמשים לאתר, זה כולל את ה-SEO/PPC.

בנוסף לזה, תוכן ירוק עד למעשה מתאים לא רק לאינטרנט ולרשת. בעזרת השיטה של תוכן ירוק עד, אתם יכולים ליצור מערך הסברתי שלם. די בכך שאתם כותבים משפט ירוק עד ששובה את ליבם של אזרחי המדינה/ לקוחות/ משתמשים/ בעלי חמלה, תצאו מנקודת הנחה שיהיה לעסק/ לעמותה שלכם מבול של טלפונים. כי הובלתם מהלך על ידי נושא שנשמר. בנוסף לכך לתוכן ירוק עד יש קשר ישיר ברטוריקה – אמנות השכנוע באמצעות השפה, ומסרים תת הכרתיים. ראיתם שהנתונים האלה מפרכים את הטענה שמדיום הוא המסר.

להרחבה בנושא

Scroll to Top
דילוג לתוכן