איך לא לשווק את העסק שלכם? חוויה ממקור ראשון

גם לי זה קרה. חגגתי בשעה טובה יומולדת עגול. לאור הניסיון המשפחתי המר בקניית מתנות, אחותי הגדולה החליטה לא לקחת סיכון.

היא נתנה לי במתנה גיפט קארד אלקטרוני שניתן למימוש במגוון חנויות ורשתות. ותסמכו עלי שגם הפעם הסתבכתי. ולא, הפעם לא הייתי צריכה להסביר למוכרנית שכרטיס מתנה הוא התרגום לעברית של גיפט קארד. היא לא הכירה את המונח ☹

מסתבכת סדרתית מכה שנית

מצד אחד שמחתי על הסכום המכובד, אבל מצד שני אני עובדת בכתבנית, כך שהמשכורת שלי מאפשרת לי ליהנות מכל טוב וטפו, טפו (חמסה, חמסה, שום בצל) לא חסר לי דבר.

שלא לדבר על העובדה שמוצרי הקוסמטיקה שקניתי בשנה שעברה (מי אמר מתנות לחג לעובדים ולא קיבל?) טרם נגמרו.

ישבתי וחשבתי והחלטתי לצ'פר זוג חברים שעומדים להפוך להורים בפעם הראשונה. מכיוון שהגיפט קארד שלי היה תקף במגוון רשתות לתינוקות, הייתי בטוחה שמצאתי את הפתרון המושלם. טעיתי.

מלבד העובדה שמוצרי תינוקות הם יקרים בטירוף (כך שהגיפט קארד המכובד שלי הספיק בקושי לזוג גרביים) נתקלתי בבעיה נוספת. אחרי שכבר מצאתי מה לרכוש בסכום שעמד לרשותי, הסתבר שהאתר לא מקבל תשלום בגיפט קארד אלקטרוני.

לא אמרתי נואש

החלטתי לפנות לחברה לשאול מה עושים. היה להם עמוד יצירת קשר מעולה עם אופציות לפנות גם בוואטאספ וגם במייל, כך שניצלתי אותו עד תום.

אחרי מסכת תלאות בסגנון השב"כ, הגעתי סוף סוף לנציגה אנושית (רק אומרת שאצלנו בכתבנית יש מענה אנושי 24/7) שהסבירה לי את האבסורד הבא:

  1. קנייה באתר אפשרית אך ורק בכרטיס אשראי
  2. קנייה דרך הגיפט קארד מצריכה אותי לבדוק בחנות הפיזית אם המוצר קיים בה או לא, רק בגלל שאין באתר אפשרות של בדיקת זמינות במלאי
  3. המשלוח מהחנות הפיזית לבית הלקוח יהיה על חשבוני, זאת כי הקנייה לא נעשתה באתר למרות שהיא עוברת את הסכום הפטור מדמי משלוח.

אמרתי לנציגה תודה רבה, מילאתי את סקר המשוב שנשלח אלי בפירוט שלא משאיר מקום לספק ועברתי למתחרים.

עוברים למתחרים

להפתעתי הרבה הסיפור חזר על עצמו גם פה, רק שהפעם התיאורים של אותם מוצרים בדיוק היו פחות ברורים. עד עכשיו אני לא מבינה מה זה לעזאזל מגן ראש למזרן תינוק עם אוזניים ובעיקר – למה בכלל צריך אותו?

החלטתי לחזור למוכר, לידוע ולאהוב. חברת הקוסמטיקה שבה קניתי לפני שנה. מאז הרכישה הם שולחים לי ניוזלטר עם הטבות, נתנו לי הנחה משמעותית ליום ההולדת ובאופן כללי שמרו על קשר צמוד (אבל לא לוחץ)

נכנסתי לאתר שלהם. לא רק ששילמתי בגיפט קארד האלקטרוני שלי, אלא שגם קיבלתי הטבות מפליגות שאפשרו לי להצטייד לעוד שנה לפחות.

ומה המסקנה שלי מכל זה?

המסקנה הראשונה וברורה מאליו היא שכדאי לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם, אבל המסקנה השנייה היא לבוא לקראתם עוד לפני שהם הופכים ללקוחות. כלומר, עוד בשלב שהם גולשים אקראיים שמחפשים איפה להוציא את כספם.

אם כבר הגולשים הגיעו לאתר שלכם בכוונת רכישה, אל תקשו עליהם. אפשרו להם לרכוש במגוון אמצעי תשלום, תנו להם לראות את המלאי בסניפים וכמובן – ספקו להם תיאורי מוצר איכותיים שיסבירו להם מה שהם קונים. זה ישתלם לכם ובגדול.

Scroll to Top
דילוג לתוכן