storm, storm damage, roof-549678.jpg

איטום גגות מרוצפים | איך עושים את זה נכון ולמי צריך לפנות?

איטום גגות מרוצפים נחשב שונה במהות שלו מאיטום גג שטוח או גג רעפים. שלא כמו גג שטוח עליו ניתן להניח יריעות ביטחוניות ולאטום בזפת, או לחלופין גגות רעפים שמספיק יהיה להעניק בידוד טוב וטיפול מונע, בגגות מרוצפים זה עובד אחרת. אותם אי אפשר לכסות ביריעות, לסייד או לזפת את הריצוף. אז נשאלת השאלה – כיצד בכל זאת אפשר לבצע איטום גגות מרוצפים? לפניכם כל המידע אודות איטום גגות מרוצפים, איך תעשו את זה נכון ולמי אתם צריכים לפנות?

איטום גגות מרוצפים – כך תעשו את זה נכון

הדרך לאיטום גגות מרוצפים צריכה להיבחר על פי היקף הבעיה הקיימת בגג. אם זוהי נזילה נקודתית שאפשר לאתר מאיפה היא נובעת, גם האיטום יכול להיעשות בצורה נקודתית על הריצוף ולהוות פתרון לא רע. מנגד, אם מדובר בנזילה רב נקודתית, שנובעת מכמה מקורות בגג או הצפה כללית, לא תהיה ברירה ותידרשו להרים את הריצוף ולבצע איטום מתחת.

איטום גגות מרוצפים הדורשים הרמת ריצוף מהווים תהליך של כמה שלבים: תחילה יש לפרק את הריצוף הקיים ולפנות את המרצפות, לאחר מכן למרוח את חומר האיטום ולבסוף לרצף את כל הגג מחדש. אמנם מדובר בתהליך די מסורבל, ארוך ולעתים גם יקר, אולם בראייה עתידית זה הפתרון הכי טוב ויעיל שתוכלו למצוא לקראת החורף.

איטום גגות מרוצפים – כל השלבים

ישנם שני סוגי איטום גגות מרוצפות: אחד שנעשה על גבי הריצוף הקיים והשני מתחת לריצוף.

איטום על גבי הריצוף

איטום על גבי הריצוף כמובן לא ידרוש מכם הרמה של הריצוף, ובדרך כלל זה ייעשה כשמקור הנזילה הוא נקודתי.

  1. מאתרים את מקור הנזילה – קבלן האיטום הוא האמון על האיתור, כך שיוכל לאטום נקודתית את מקור הנזילה.
  2. מסדרים ומנקים את האזור – הזזת חפצים שנמצאים על הגג, לרבות דודים וכו', וניקיון האזור.
  3. מורחים רובה – מריחת רובה בין המרצפות שיושבות על מקור הנזילה, ואיטום החריצים הקיימים בין האריחים. על אף שזה לא מומלץ, אם בסוף החלטתם לאטום בשיטה הזו את כל הגג, הרובה יימרח על החיבורים שבכל אריחי הגג, ולבסוף בחיבורים שבין הרצפה לפנלים.
  4. מבצעים איטום – לאחר מריחת הרובה מתחילים ביישום חומרי האיטום. אלו הם חומרים אקריליים או פוליאוריטניים, אותם מיישמים בין שתי השכבות תוך המתנה של מספר שעות בין שכבה אחת לאחרת, לשם ייבוש.

איטום מתחת לריצוף

כאמור, סוג זה של איטום נחשב יסודי יותר ומשום כך גם עדיף על פני הראשון, אולם חשוב לזכור שהוא גם מורכב יותר ואורך זמן השיפוץ יהיה גבוה יותר (שבוע עד שלושה שבועות).

  1. מסדרים ומנקים את האזור – בדומה לסוג הראשון, גם כאן מזיזים את החפצים שנמצאים על הגג, לרבות דודים וכו', ומנקים את האזור.
  2. הרמה ופירוק הריצוף – מפרקים את הבלטות ומסלקים החוצה את מילוי החול שנמצא תחתיהן.
  3. בדיקת שיפועי המרזבים – אם מאתרים שיפועים טובים מספיק למרזב זה יהיה יתרון גדול, אולם אם לא בשלב זה יוצרים שיפועים שמאפשרים למים לעבור אליהם בצורה נוחה ויעילה.
  4. ביצוע האיטום – האיטום ייעשה בדרך כלל באמצעות יריעות ביטומניות, שכן הן נחשבות לאיכותיות ועמידות ביותר. פורשים את היריעות בשתי שכבות ומצמידים אותן לקרקע. לאחר שזה מתיישב היטב עורכים בדיקת הצפה ל-72 דעות, וכך מוודאים שהנוזלים לא חודרים את השכבה האטומה.
  5. הנחת בד וסומסום – מהווה תשתית לריצוף החדש.
  6. ריצוף מחודש של הגג.
Scroll to Top
דילוג לתוכן