מקינטה – המדריך לשימוש הנכון

קצת כמו שקרה במקרה של היין שהפך ממשהו שהיו משתמשים בו לקידוש לחלק מהתרבות הקולינרית הגבוהה, גם תרבות הקפה הישראלית קפצה כמה מדרגות בעשור האחרון. בתי קפה שמתמחים בסוגי קפה מיוחדים שמיובאים מכל העולם ונקלים במקום צצים כפטריות אחרי הגשם והצרכן הישראלי כבר יודע להגיד כשהקפה חמוץ לו או מר לו מידי. בהקשר הזה נציין שאחת הבעיות הכי שכיחות של הישראלי המצוי נובעת מהפער הבלתי נתפס בין איכות הקפה המעולה שמוצאים בהרבה מאוד בתי קפה במרחב הציבורי של ישראל, לבין צנצנת הקפה הנמס העבשה בארון המטבח.

לא חייבים מכונת אספרסו

הקפה האיכותי ששותים בחוץ הוא בדרך כלל יציר כפיהם של בריסטות מקצועיים שמפעילים מכונות אספרסו בדיוק מילימטרי. נכון, יש מכונות אספרסו ביתיות שמפיקות קפה לא רע, אך רובן פועלות על קפסולות, מה שמונע מכם להשתמש בתערובת הקפה האהובה עליכם. בנוסף מכונות אספרסו תופסות מקום רב ומכונת אספרסו ביתית טובה, אינה מכשיר זול. הבשורות הטובות הן שיש תחליף ביתי זמין, קל ונח לשימוש, שבאמצעותו תוכלו להכין, אצלכם בבית, כוס קפה שלא נופלת באיכותה מכוס הקפה בבית הקפה החביב עליכם. אנחנו מדברים על קפה מקינטה.

קפה מקניטה עושים בקומקום ייעודי שבישראל מוכר כ'קומקום מקינטה' (באיטלקית מקינטה = מכונה קטנה). המקינטה היא המצאה חדשה יחסית, פרי פיתוח של איטלקי בשם אלפונסו ביאלטי, שבשנת 1933 המציע את המכשיר ובהמשך יסד חברה הנושאת את שמו. הרעיון של ביאלטי היה פשוט אך אלגנטי, המקניטה מורכבת משלושה חלקים, כוס שלתוכה מכניסים את המים, מסננת ובה דוחסים תערובת קפה ותא עליון בו יקווה המשקה. כאשר מחממים את מכשיר המקינטה מעל להבת גז המים מתאדים והאדים עולים למעלה בלחץ עוברים דרך הקפה ומתאבים חזרה בחלקו העליון של הכלי. התוצאה – קפה מקניטה

תערובת מיוחדת

התהליך הפיזיקלי שתיארנו לעיל הרבה יותר פשוט ואינטואיטיבי במציאות. להכניס מים, לדחוס את תערובת הקפה האהוב עליכם במסננת ולהבריג את החלק העליון. השלב הבא הוא להדליק את להבת הגז, לשים את מכשיר המקינטה על הכיריים ולחכות שהמים ירתחו והפיזיקה תעשה את מה שהיא צריכה לעשות. זה המקום לציין שמומלץ להשקיע ולרכוש מכשיר מקניטה איטלקי אמיתי מתוצרת ביאלטי או בריקה, הפער בין מכשיר איכותי לחיקוי לא מוצלח מסתכם בעשרות שקלים בודדים. בנוסף, כאשר אתם רוכשים תערובת קפה טחון לקפה מקינטה חשוב שלציין זאת בפירוש כי הרבה אנשים רוכשים תערובות קפה טחון לפרנץ' פרס או אספרסו ובטחינת הקפה למקינטה גרגרי הקפה צריכים לעבור טחינה בינונית כדי להבטיח שקפה המקניטה שלכם באמת יהיה מעולה.

Scroll to Top
דילוג לתוכן