מטאטא חשמלי – למה הוא מסוגל?

הכותרת מבלבלת אתכם? כשאתם חושבים 'מטאטא' אתם מדמיינים מקל ומברשת ולכן כשאתם שומעים את הצירוף 'מטאטא חשמלי' אתם מדמיינים סוג של הכלאה בין שואב אבק למטאטא? ובכן, כשאנחנו מדברים על 'מטאטא חשמלי' אנחנו מתכוונים למשהו אחר לגמרי.

מטאטא שאפשר לרכב עליו

בפועל מטאטא חשמלי זה משהו מורכב יותר ממקל, מברשת וסוללה. למעשה חלק ניכר מהדגמים של מטאטא חשמלי הם כלים ניידים ממונעים שניתן לרכב עליהם – אפילו אם אתם לא מכשפה. אז תשכחו את התמונה שהיתה לכם בראש לגבי 'מטאטא חשמלי' וחשבו מסלול מחדש, כי מטאטא חשמלי הוא אמצעי ניקיון תעשייתי שמשמש לניקוי יסודי של חללים ציבורים, משרדים, מפעלים ואפילו מרחב ציבורי פתוח. כן, גם רכב הטאטוא העירוני שמנקה את המדרכות ואת שולי הכבישים הוא בעצם דגם גדול במיוחד של מטאטא חשמלי. למה צריך מטאטא חשמלי? כי בעולם חברות הניקיון מדובר בסוס עבודה רציני. קחו, למשל, בית חולים שבו יש לפעמים קילומטרים של מסדרונות שאותם צריך לנקות ולחטא לפחות פעם ביום (ומטאטא חשמלי איכותי וייעודי יודע לעשות גם את זה), בלי מטאטא חשמלי ממונע בעל קצב עבודה גבוה אין שום סיכוי לעמוד במשימה כזו. זה המקום לציין שמרבית המטאטאים החשמליים עושים הרבה יותר מלטאטא ולרוב משולב בהם גם שואב אבק שאוסף את הלכלוך שהמברשות אוספות ולעיתים גם ניקוי עם נוזל וכמו שהזכרנו גם אופציה לחיטוי בריסוס. זה המקום להזכיר שמדובר במכונות מורכבות עם הרבה חלקים נעים ומערכות עדינות ולכן חשוב מאוד שמי שמספק לכם מטאטא חשמלי גם ידע לתת לכם מעטפת שירות איכותית וכמובן שיהיה בעל רקע וידע מקצועיים רלוונטיים.

המומחים למטאטאים חשמליים

מטאטאים חשמליים לרוב מתוכננים למשימות מסוימות, לכן תמצאו כמה וכמה טיפוסים ודגמים. הזכרנו כבר מטאטא חשמלי שצריך לתת הספק עבודה גבוה בבניינים ציבוריים. על אותו עיקרון יש מטאטאים שמיועדים לתעשייה, מטאטאים שמתאימים במיוחד לקניונים וגם מטאטאים חשמליים שתוכננו לשאוב שטיחים מקיר לקיר במשרדים גדולים או אולמות כנסים. לצד מטאטא חשמלי ממונע יש בשוק גם מטאטאים חשמליים קומפקטיים יותר שמפועלים לא בנהיגה, כי אם בדחיפה (באופן שקצת מזכיר את העבודה של מכסחת הדשא). הנקודה המרכזית שצריך לזכור בהקשר של המגוון הזה שהתאמת המטאטא החשמלי למשימה היא קריטית ושבבחירת מטאטא חשמלי ממש לא מומלץ לעגל פינות. מדובר במוצר מקצועי שהמשפט – 'על הזול הזה תשלמו ביוקר' הולם אותו באופן מושלם. לכן כשרוכשים מטאטא חשמלי יותר חשוב לשקול את שאלת ההתאמה יותר מאשר את שאלת המחיר. כי מטאטא לא מתאים יזייף בעבודה ויגרום בעיות לוגיסטיות (או ביצועים ירודים) שבסופו של יום אתם עלולים לשלם עליהם מחיר מאוד גבוה. מכאן ההמלצה החד משמעית, כאשר רכישה של מטאטא חשמלי עומדת על הפרק, תפנו למומחים לפתרונות וציוד ניקיון מתקדם.

Scroll to Top
דילוג לתוכן