מה החשיבות של לוחות חשמל בחדר מכונות לבריכה?

לא במקרה הפכה בריכת השחייה הפרטית לאחד מסמלי הסטטוס הבולטים בישראל. אין הרבה פינוקים שדומים לה ומעבר לכיף הטהור, היא גם מקרינה על החצר והבית ומייצרת לו בולטות חיובית.

יותר נגיש מתמיד

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מאפשרים לעצמם ליהנות מבריכה פרטית בחצר. מה שפעם היה חיזיון נדיר במחוזותינו הפך למשהו בהחלט אפשרי ונגיש. טכנולוגיות חדשות ובריכות עם קונסטרוקציית אלומיניום שלא דורשות חפירה ועבודה הנדסית מסובכת, או ברכות מיציקות פיברגלס שניתן להטמיע בקלות ובעולות סבירה בחצר צומחות בחצרות של ישובים רבים כמו פטריות אחרי הגשם. היום יותר מתמיד חלום הבריכה הפרטית זה משהו הרבה יותר נגיש. אחרי שזה נאמר הבריכה הפיזית שמושכת (בצדק) את מירב תשומת הלב היא רק נדבך אחד במערכת. נסביר: מים שעומדים בבריכה יצברו מהר מאוד ירוקת ועוד מגוון של אורגניזמים שישמחו להפוך אותה לבית גידול ועל הדרך למרר לכם את החיים ולהפוך את הבריכה למקור של מחלות, יתושים ועוד כל מיני חרקים וזוחלים שאתם ממש לא מעוניינים לפגוש בחצר האחורית או בבית. אל תהיו מופתעים, זה מה שקורה גם למקווי מים עומדים בטבע שאין להם סירקולציה. או במילים אחרות, קוראים לזה 'ביצה'. לכן לכל בריכה (פרטית או ציבורית) תמיד יהיה גם חדר מכונות עם לוחות חשמל שיפעיל שורה של משאבות, פילטרים ואמצעים אחרים שתפקידם לדאוג לסירקולציה תמידית ולטהר את הבריכה (בעזרת כלור או חומרים אחרים). בלב כל חדר מכונות כזה (בפועל זה יכול להיות מחסן, או נישה בנויה) תמצאו את לוחות החשמל, זה המקום להזכיר שייצור לוחות לבריכה דורש מומחיות מיוחדת.

עמידות ואמינות

כאמור, "המוח" של חדר מכונות לבריכה הוא לוח החשמל וייצור לוח חשמל לבריכה מאוד שונה מייצור והתקנה של לוח חשמל לבית. כידוע חשמל ומים זה לא דברים שהולכים יחד, סכנת קצר, תקלת חשמל במתחם הבריכה עלולה להסתכם בטרגדיה. למרבה הצער היו גם בישראל מספר תאונות חשמל קטלניות שהיו מעורבות בהן בריכות ומקווי מים, לכן דרושה משנה זהירות בייצור לוחות חשמל בבריכה ובהתקנת תשתית החשמל של הבריכה. תשתית זו מפעילה את כל הציוד בבריכה (שיכול לכלול גם את תאורת הבריכה והתקני חימום בחורף). מאחר שגם חדר המכונות בבריכה הוא לרוב חדר בבניה קלה שחשוף הרבה יותר לגשם, שמש ורוח מלוח החשמל הביתי, ייצור של לוחות חשמל לבריכה דורש הרבה מאוד הקפדה ותשומת לב ומראש מי שאמונים על ייצור לוחות חשמל כאלה ישתמשו ברכיבים איכותיים שיכולים לעמוד במצבים של רטיבות וחשיפה לשמש ישירה ועדיין למלא את תפקידם באמינות וכמובן -בבטיחות.

לכן, כאשר מתכננים חדר מכונות לבריכה חשוב לפנות למי שמתמחה בייצור לוחות חשמל כאלה.

Scroll to Top
דילוג לתוכן