קפה איכותי למשרד -פינוק או חובה?

בפרפרזה על האמרה הידועה של נפוליאון: "הצבא צועד על קיבתו", אפשר להגיד ש"המשרד עובד על מכונת הקפה שלו". זה לא מקרי שהזינוק החד בצריכת הקפה העולמית החל עם צמיחת התאגידים הגדולים בארצות הברית בעשורים הראשונים של המאה העשרים. הקפה  והנספרסו מכונת קפה הם כבר חלק מתרבות המשרד המודרני. יש שיטענו שיותר מכך.

קפה משפר את תפוקת העובדים

מאז שנכנס הקפה אל תרבות המערב, אי שם בימי הרנסנס אחרי המצור העות'מאני על וינה, הוא נחשב כחומר מעורר שמזרז חשיבה חדשנית. יש, אפילו, מי שקושר בין הופעת הקפה באירופה להתעוררות הלאומית ולהתנערות ממשטרים מלוכניים. מה שברור, זה שקפאין, החומר הפעיל בקפה הוא חומר מעורר שמסייע להיכנס לפוקוס. גם אם לא מדברים על זה יותר מידי, אין ספק שהקפה ממלא תפקיד חיוני בשוק העבודה המודרני. לא מעט מחקרים הצביעו על הקפה כגורם שמגביר את התפוקה. קשה לנו לראות את זה, כי כבר 4 דורות שוק העבודה מתנהל עם הקפה כחלק אינטגרלי ממנו. מה יקרה אם ביום בהיר אחד יחליטו לקחת לנו את הקפה? אפשר רק לנחש, ועדיין אנחנו מהמרים שזה יהיה בגזרת ה'אלוהים ישמור'.

אוקי, אחרי שביססנו את העובדה ש'קפה' הוא בגדר 'חובה' ואפילו מתוך חשיבה כלכלית טהורה (עובד + קפה = עובד עירני = עובד יעיל יותר = תפוקה גבוהה יותר), נקדיש כמה מילים ל'איכותי'. האבולוציה של הקפה במשרד ארוכה ומפותלת כמו האבולוציה של המשרד עצמו וזה לקח לא מעט זמן לפני שנספרסו מכונת קפה הפכה לחלק מהסטנדרט.

בראשית היה קפה נמס

אלו הגורסים שנספרסו מכונת קפה זה סתם פינוק, מסתכלים אחורה בערגה ונזכרים בפחית המתכת שהכילה אבקת קפה נמס של עלית. "מה היה רע?" הם אומרים. על טעם וריח לא כדאי להתווכח אבל כשם שהמשרד הישראלי עשה קפיצת מדרגה מאז ימי המשק ההסתדרותי, כך גם תודעת העובדים וטעמם בקפה עברו קפיצה קוונטית. כמו הרבה דברים טובים (ורעים) מכונות הקפה למשרד הגיעו אלינו מעבר לאוקיינוס האטלנטי, מאמריקה, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. בארצות הברית אפשר לפגוש מכונות קפה כבר מראשית שנות החמישים של המאה הקודמת. המכונות הראשונות היו מאוד מסורבלות והזכירו יותר את מכונות השתיה במכללות או בתי החולים. גם איכות הקפה, לא היתה מהמשובחות. ככל שדורות מכונות הקפה התקדמו והתפתחו, הממדים שלהם הצטמצמו, ההפעלה שלהם הפכה לקלה ובטוחה יותר ואיכות הקפה שהן מפיקות עלתה פלאים.

בהקשר הזה, שיא האבולוציה של הקפה במשרד זו כנראה נספרסו מכונת קפה למשרד שמאפשרת לכם ולעובדים שלכם ליהנות מהקפה האיכותי ביותר בעולם במגוון גדול של קפסולות וטעמים.

Scroll to Top
דילוג לתוכן