כיצד לבחור את המקרר הנכון לבית?

המקרר הוא ידידו הטוב ביותר של האדם המודרני. עד המצאת מערכות קירור היינו חייבים לצרוך מזון טרי ובמהירות או להסתמך על שיטות שימור והמלחה. המצאת המקרר החשמלי שינתה את התמונה ואפשרה לנו לשמור מזון לאורך תקופות ארוכות ולהתחיל לאגור ארוחות מוקפאות שניתן פשוט להפשיר ולהגיש.

לא כל המקררים אותו דבר

מבחוץ רוב המקררים נראים אותו דבר, בדרך כלל מדובר בגוש לבן עם דלתות למעלה ולמטה. האמת, כמובן, שונה. למרות המראה הגנרי יש היום כמה וכמה סוגי מקררים שפועלים על מספר טכנולוגיות בעלות יתרונות מובחנים. מכאן, כאשר בוחרים מקרר רצוי לא להצביע על המקרר עם מקפיא עליון הראשון שפוגשים, אלא מומלץ לחקור ולראות איזה יתרונות וחסרונות יש לכל מקרר. לצד מקררים שעדיין מפיקים מלא קרח ונסתמים כמו מקרר עם מקפיא עליון משנות השמונים, יש בשוק מקררים איכותיים יותר בעלי טכנולוגיית אנטי פריז שהופכת את החיים ליותר נוחים ואת תחזוקת המקרר לפשוטה יותר. בנוסף, יש גם מקררים בעלי טכנולוגיית אינוונטר שיודעים לעבוד בהספק משתנה ולכן חוסכים הרבה מאוד חשמל שבסיכום שנתי גם שווה לכם הרבה מאוד כסף. אפרופו כסף, לעיתים הפערים בין דגם של מקרר אחד למקרר אחר יכולים להגיע לאלפי שקלים, גם כאשר המקררים נמצאים באותה קטגוריית גודל. לרוב הסיבה לפערי המחיר יהיו אותם פערי טכנולוגיה. מקרר בטכנולוגיית אנטי פריז הוא מוצר יותר איכותי ומתקדם ולכן הוא יעלה יותר כסף. הדברים האלה אמורים גם במקררי אינוונטר החסכוניים. הם עולים יותר, אבל בתוך שנתיים את יחזירו את ההשקעה ואז מדובר ברווח נקי לעומת מקרר מהדור הישן.

להעדיף מקרר עם מקפיא עליון

אחרי שהבנו את סוג הטכנולוגיה שאנחנו מעדיפים ועשינו את השקלול הכספי; כלומר לשלם יותר בקניה וליהנות ממוצר טוב יותר שבהמשך גם יחסוך לנו כסף בחשבון החשמל או לרכוש מקרר זול שמגיע עם סל הבעיות הידועות; הגיע הזמן להגדיר את המפרט הספציפי שאותו נקבע לפי הצרכים שלנו ולפי חלל הדירה. אם המקרר נועד לשרת אדם אחר או זוג בלי ילדים, בהחלט אפשר להסתפק במקרר מגודל מיני שגם יעלה פחות וגם יבזבז פחות חלל בדירה. למשפחה בת 4 נפשות בדרך כלל יידרש מקרר בגודל תקני ואילו למשפחות גדולות ניתן לשקול רכישת מקרר בגודל כפול עם דלתות כפולות. זה המקום לציין שלפעמים גודל ומבנה המטבח והדירה יכתיבו גם את גודל המקרר. מה שמוביל אותנו לנקודה חשובה נוספת. יש בשוק לא מעט מקררים עם מקפיא תחתון. הניסיון המצטבר מלמד שברוב הסיטואציות מקרר עם מקפיא עליון יהיה נוח בשימוש השוטף. הסיבה היא שמוצרים קופאים הם יותר כבדים למקפיא אין הרבה מדפים ונהוג לדחוס בו מוצרים וקשה מאוד להתנהל עם מקפיא כזה.

Scroll to Top
דילוג לתוכן