תנור חימום לאמבטיה – הדבר הכי נחוץ לאמבטיה שלכם בחורף

החורף הישראלי עשוי לתעתע. לאורך רוב המדינה נדיר שהטמפרטורות צונחות מתחת לעשרים מעלות צלזיוס. מצד אחד החורף הישראלי לא גוזר עלינו להתמגן לדעת עם עשרות שכבות והשקיע במערכות חימום יקרות שפועלות לאורך חודשים. מצד שני, דווקא בגלל שהרבה מאוד ישראלים לא באמת מרגישים צורך לנקוט בהיערכות מיוחדת לחורף, יש כמה נקודות בהן גם החורף הישראלי עלול להרגיש כמו סיביר או אלסקה, אחת מהן היא חדר האמבטיה.

אריחי קרמיקה חשופים

חדר האמבטיה, או 'חדר הרחצה', כמו שנהוג לקרוא לו, נחשב כ'חדר רטוב'. כלומר חדר שאמור להיות עמיד למים, לכן בשונה מרוב קירות הבית, קירות  חדר הרחצה מחופות אריחי קרמיקה מהרצפה ועד לגובה של ראש המקלחת באמבטיה. הסידור הזה אכן יעיל למנוע נזקי רטיבות ועובש בקירות, אך הוא גם הופך את חדר הרחצה למקום קר. בקיץ הקרירות הזו מרעננת, אך בחורף חדר רחצה לא מחומם עלול להיות מקום לא נעים. אפילו בחורף הישראלי ולמעשה ביתר שאת. צריך לזכור שבמדינות קרות העיצוב של חדרי רחצה מתבצע בהתאם, לכן הם הרבה פעמים יהיו מחופי עץ ויכללו מערכת הסקה פנימית ברצפת חדר הרחצה. בישראל אין צורך בעיצוב כזה, אבל הרבה פעמים יש מי ששוכח שצריך להכין מענה חימום לקראת החורף. חדר רחצה ללא פתרון חימום, או ללא פתרון חימום מספק יכול להפוך את המקלחות שתעשו בין דצמבר למרץ לסוג של סיוט. בדיוק בשביל זה נועד תנור חימום לאמבטיה.

פתרון חימום ייעודי

תנור חימום לאמבטיה הוא פתרון חימום ייעודי שדורש הכנה של תשתית חשמל. לכן, בכל חשיבה על עיצוב או שיפוץ של הרחצה חשוב לתכנן יציאת חשמל לתנור חימום לאמבטיה. השאלה המתבקשת היא למה בכלל צריך תנור חימום ייעודי לאמבטיה? למה אי אפשר פשוט להניח על רצפת חדר רחצה מפזר חום כמו שאנחנו נוהגים לעשות בחדרים אחרים? ובכן, זוכרים שחדר הרחצה הוא 'חדר רטוב', ככזה השימוש במכשירי חשמל ניידים בעייתי ולא בטיחותי. הרעיון בתנור חימום לאמבטיה הוא שהוא תלוי מעל משקוף הדלת וכך אין בעיה של הסתבכות עם כבלים וסכנת התנגשות במקרה של החלקה, כמו שיש עם מפזר חום או תנור סלילים. החום שמגיע מלמעלה הופך את כל חדר הרחצה למקום הרבה יותר חמים ונעים. זה המקום לציין שחשוב לבחור תנור חימום לאמבטיה שבאמת מחמם. יש בשוק הרבה תנורים פשוטים וזולים שלא ממש יעשו את העבודה שהם צריכים לעשות בחורף. לכן ההמלצה החמה, תרתי משמע, היא לרכוש תנור חימום לאמבטיה רק מספק איכותי ואמין.

Scroll to Top
דילוג לתוכן